Számlák, banki kivonatok. Csak néhány azon küldemények közül, amelyek minden ügyfél esetében más adattartalommal, vagyis úgynevezett megszemélyesített – más néven tranzakciós – küldeményként készülnek el a Díjbeszedő Nyomdában. E dokumentumok előállítása és küldése szükséges, de drága, így felmerült az igény a költséghatékonyság növelésére. Ebben van szerepe a díjazott transzpromó fejlesztésnek, amely a küldeményeken marketingüzeneteket elhelyezését – vagyis a tranzakció és a promóció összevonását – teszi lehetővé. Mivel a küldemények már digitális technológiával készülnek, azon az adatok mellett a hirdetések is személyre szólóak lehetnek. Célzott üzenetet kaphatnak speciális célcsoportok, vagy éppen az egy területen lakó ügyfelek, amelynek a hatékonysága így jelentősen meghaladja az átlagos szóróanyagokét. Míg az átlagos reklámlevelek 95 százaléka azonnal a szemétben landol, addig egy ilyen dokumentumot átlag 164 másodpercig néz egy ügyfél.
– Az általunk itthon meghonosított technológia által, a tranzakciós dokumentumokon létrejött hirdetési felületekkel megteremtettük a közvetlenül az ügyfeleknek címzett marketingüzenetek gazdaságos előállításának lehetőségét. Mindez új bevételi forrást teremt a felület gazdái, a számlakibocsátó közüzemek, szolgáltatók és pénzügyi intézmények számára – magyarázza Jelinek Gábor.
Mindennek megvalósításához komoly informatikai háttér szükséges. Ennek alapja az a szoftvertámogatás, amit a Díjbeszedő Nyomdánál egy workflow folyamattal egészítettek ki – ez jelenti a hazai hozzáadott értéket.
– Az eszközök akkor érnek igazán sokat, ha azokhoz megfelelő működtetési, fejlesztési szakértelem társul. A Hollandiában és Németországban képzett Océ csapat a megrendelők igényeire szabja a termékeket, szoros kapcsolatban működve velük. Együtt tervezünk, együtt növekedünk, együtt érünk el sikert, ahogy a mostani díj is mutatja, amely egy multinacionális cég és egy magyar vállalat összefogásának eredménye. A díj azért is fontos, mert a termék minőségét garantálja. Olyan biztonságot ad a vásárlónak, mint egy ismert márka – hangsúlyozza Németh György.
A megszemélyesített nyomtatás jól látható piaci trend, amely transzpromó mellet például kiválóan hasznosítható a napilap-, a könyv- vagy akár a csomagolóanyag-gyártásban is. A digitális technológia és a megszemélyesített nyomtatás révén sok parciális igény válik költséghatékonyan kielégíthetővé, ami a nyomtatás területén volumennövekedést hoz majd az előrejelzések szerint.