Költségbecslés három lépésben
Nyilván lehetne ennél sokkal több lépéses kalkulációkat végigvezetni, de most a legegyszerűbb három lépéses módszert tekintjük át.
- Mennyibe fog kerülni egy kattintás?
Az átlagár azért sem értékelhető, mert nagyon nagy a szórás, vannak olyan keresőszavak, ahol a 200 forintos kattintási ár sem ritka, míg másoknál 20-30 forint is lehet.
Tehát ezekkel az átlag statisztikákkal nem nagyon fogsz tudni kalkulálni, mindenképpen körül kell nézned, hogy a te szakterületeden, a te célpiacodon mennyi az átlagos kattintási ár.
- Milyen lesz a konverziós ráta?
A költségkeret meghatározásához tehát ez a második fontos szám, hogy nagyjából meg tudjuk becsülni a konverziós rátát. A Klikkmarketing szakemberei segítenek, hogy a te célpiacodon milyen kattintási árral és konverzióval lehet számolni.
- Melyek az elérendő célszámok?
Ha például 1000 vásárlót szeretnél, és a becsült konverziós ráta 1%, akkor 100.000 kattintásra van szükség. Ha egy kattintás 50 forint, akkor ez 500.000 forintos költségkeretet jelent.
Ez az összeg csak a hirdetési költség, ehhez még hozzá kell számolni a kampány tervezésének és lebonyolításának költségeit is. Ez is döntés kérdése, hogy saját magad végzed-e el egyedül, vagy rábízod egy tapasztalt szakembergárdára, akik vigyáznak arra is, hogy ne költsd feleslegesen a pénzt, hanem a lehető legjobb konverziót érd el.