Hogyan határozd meg a Google Ads költségkeretet?

Természetesen mindenki kíváncsi, hogy mennyibe fog kerülni egy Google Ads-kampány még mielőtt elindítaná azt, de legtöbbször ezt nem is olyan könnyű meghatározni, mivel nagyon sok tényezőtől függ. A cikk elolvasása után sem fogsz tudni egy forintra pontos összeget meghatározni, de tudni fogod, hogyan kell egy jó becslést elkészíteni.

Költségbecslés három lépésben 

Nyilván lehetne ennél sokkal több lépéses kalkulációkat végigvezetni, de most a legegyszerűbb három lépéses módszert tekintjük át.

  • Mennyibe fog kerülni egy kattintás?
Kiindulópontként először is jó lenne tudni, mennyibe kerül egy kattintás a Google Ads-ben. Statisztikák ide vagy oda, ezt mindig nehéz pontosan megmondani, de Magyarországon a 2019-es átlagos kattintási ár körülbelül 50 forintot tett ki. Ez az adat így önmagában nem ér semmit, mert a Google Ads display hálózatán mások az átlagos kattintási árak (20-30 forint), mint a keresőben megjelenő hirdetéseknél (60-70 forint). 

Az átlagár azért sem értékelhető, mert nagyon nagy a szórás, vannak olyan keresőszavak, ahol a 200 forintos kattintási ár sem ritka, míg másoknál 20-30 forint is lehet.

Tehát ezekkel az átlag statisztikákkal nem nagyon fogsz tudni kalkulálni, mindenképpen körül kell nézned, hogy a te szakterületeden, a te célpiacodon mennyi az átlagos kattintási ár.

  • Milyen lesz a konverziós ráta?
A második szám, amit ismerni kell, hogy átlagosan hány kattintásból lesz cselekvés. Ha itt is megnézzük a magyar statisztikai átlagot, amely 1-2%, azzal megint nem megyünk semmire. Nem mindegy ugyanis, hogy mi a cselekvés, mit tekintünk konverziónak, vásárlást, ajánlatkérést, esetleg egy csali letöltését. Ráadásul az sem lényegtelen, hogy display hirdetésből vagy a keresőből érkezik-e a látogató, a keresőből induló kattintásoknál ugyanis magasabb a konverziós ráta. Az ingyenes letöltéseknél az átlag többszöröse is lehet a konverzió, ha jó a csali.

A költségkeret meghatározásához tehát ez a második fontos szám, hogy nagyjából meg tudjuk becsülni a konverziós rátát. A Klikkmarketing szakemberei segítenek, hogy a te célpiacodon milyen kattintási árral és konverzióval lehet számolni.

  • Melyek az elérendő célszámok?
Fontos kitűzni a Google Ads-kampány célját, azt, hogy hány vásárlást, letöltést, feliratkozót vagy ajánlatkérést szeretnél elérni. Enélkül nem lehet kiszámolni a költségkeretet. 

Ha például 1000 vásárlót szeretnél, és a becsült konverziós ráta 1%, akkor 100.000 kattintásra van szükség. Ha egy kattintás 50 forint, akkor ez 500.000 forintos költségkeretet jelent.

Ez az összeg csak a hirdetési költség, ehhez még hozzá kell számolni a kampány tervezésének és lebonyolításának költségeit is. Ez is döntés kérdése, hogy saját magad végzed-e el egyedül, vagy rábízod egy tapasztalt szakembergárdára, akik vigyáznak arra is, hogy ne költsd feleslegesen a pénzt, hanem a lehető legjobb konverziót érd el. 

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo