Világsikert ért el egy magyar kisvállalkozás

Kolumbia rendőrségétől Ausztrália Victoria Államának parlamentjéig, az Egyesült Államok második legnagyobb bankjától Oroszország Központi Bankjáig, Görögországtól Svédországig, Brazíliától a Fülöp-szigetekig, Marokkótól az Arab Emirátusokig öt földrész közel ötven országában több száz vállalat, intézmény használ olyan telekommunikációs szoftver¬megoldásokat, amelyek egy magyar ICT kisvállalkozás, a TC&C védjegyét viselik.

A gazdasági világválság ellenére is folyamatosan növekvő export árbevételt produkáló budapesti fejlesztő cégnek mindössze húsz esztendőre volt szüksége ahhoz, hogy a nulláról idáig eljusson. Kellett hozzá egy véletlen találkozás, néhány jó pillanatban beugrott ötlet, egy nagyszerű fejlesztő csapat, a piaci igények, lehetőségek gyors felismerése, célratörő marketing, elszántság, kitartás, megbízhatóság – és egy gyorsvonat, amire a TC&C időben fel tudott kapaszkodni.

Juhász Csaba a TC&C ügyvezető igazgatója

A tudományos kutatások területéről érkező, külföldi tapasztalatokkal és szemléletmóddal felvértezett Juhász Csaba 1992-ben hozta létre a TC&C-t – a barátja által vezetett telekommunikációs vállalkozás spin-off cégeként, annak menedzsmentjével. A társaság tevékenységének fókuszába a telefon- és call center rendszerekhez kapcsolódó innovatív megoldások fejlesztését állították. Kezdetben a hazai, de hamarosan már a nemzetközi piaci réseken is "befurakodni" képes termékekben gondolkodtak.

A TC&C kiemelkedő eredményességet hozó cégfilozófiáját az ügyvezető igazgatói tisztet a kezdetektől betöltő Juhász Csaba így fogalmazza meg: "Olyan különleges funkciókat és kiegészítő szolgáltatásokat nyújtó megoldásokat igyekeztünk és igyekszünk kifejleszteni, amelyek egyedülállóak és úttörőnek számítanak a piacon. Viszonylag szűk, speciális területekre fókuszálva a legmagasabb elvárásokat és a megrendelők egyedi igényeit kielégítő, „high-end” minőségű termékeket alkotunk."

E termékek kidolgozásában és folyamatos továbbfejlesztésében ma mintegy 20 magasan képzett, hazai szakember működik közre. A hozzáértésüknek és a lelkesedésüknek köszönhetően a TC&C képes lépést tartani a többszörös kapacitással rendelkező külföldi versenytársakkal, sőt nem ritkán megelőzni őket.

Néhány fejlesztőmérnök háromévnyi „heroikus” munkájának eredményeként született meg 2003-ban az azóta is a portfólió zászlóshajójának tekintett CARIN beszélgetésrögzítő rendszer, amellyel már a nemzetközi piacra is sikerült betörniük. A „Cisco kompatibilis” minősítést a világon negyedikként elnyerő megoldásukhoz mind a mai napig olyan újabb és újabb funkciókat tudnak hozzátenni, melyekkel megelőzik a versenytársakat, és sikerül a világ élvonalában maradniuk.

A CARIN jelenleg is egyedülálló abban, hogy a legkülönfélébb elektronikus csatornákon bonyolódó intézményi, vállalati kommunikációt (beleértve a hang- és videó hívásokat, a TelePresence videokonferenciákat és a mobiltelefon beszélgetéseket) egyetlen egységes rendszerben képes rögzíteni és reprodukálhatóvá tenni, mindezt kiemelkedő megbízhatósági és biztonsági paraméterekkel. Az ilyen rendszerek nagyon keresettek, hiszen a beszélgetések felvételére vonatkozó rendelkezések a legtöbb országban mind szigorúbbá válnak, amit mutat a Magyarországon néhány héttel ezelőtt (2012. július 29.) életbe lépett fogyasztóvédelmi törvényi előírás is, melynek értelmében valamennyi telefonos ügyfélszolgálatnak kötelezően rögzítenie kell és visszakereshetővé kell tennie a közte és a fogyasztó közötti telefonos kommunikációt.

A TC&C sikereiben meghatározó volt, hogy idejében felismerték: egy magyar kisvállalkozásnak, legyen bármilyen innovatív és kreatív is, szinte elérhetetlen, hogy a világpiac végfelhasználóihoz saját erőből eljusson, ezért csakis a közvetett értékesítés lehet a követhető modell. Meghatározó lépés volt történetükben, amikor 2000-ben a hálózati eszközöket és rendszereket gyártó amerikai óriáscég, a Cisco felkínálta számukra a partneri együttműködést. „Ennek a hátterében az állt,” - mondja György László, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatója – „hogy a Cisco IP alapú contact center termékeihez kimagasló kompetenciával és referenciákkal rendelkező, gyártó független rendszerintegrátor partnerre volt szükség. A számítógép-telefon illetve a call center integráció területén elért eredményei és innovatív fejlesztései alapján a TC&C-t minden tekintetben alkalmas jelöltnek találtuk a kooperációra.”

Ez az együttműködés lett az a gyorsvonat, amelyen szinte a világ minden zugába eljut a TC&C. A Cisco remekül kiépített, világméretű partnerhálózatán keresztül – a döntő többségében a Cisco egységes kommunikációs rendszereihez kapcsolódó – termékeivel egyaránt eléri a globális nagyvállalatokat, a kormányzati és oktatási intézményeket, a pénzintézeteket és a kis- középvállalkozásokat. Mindennek, persze, az a feltétele, hogy a TC&C olyan színvonalú megoldásokkal jelentkezik, amelyeket az ágazat legkiemelkedőbb cége vállalhatónak tart.

„A TC&C többek között egy olyan területen – a videós tartalmak terén – ért el nemzetközi sikereket, amely a legdinamikusabb fejlődés előtt áll az informatikában, így jókor és jó helyen vannak” – mutatott rá György László. „A Cisco előrejelzése szerint 2016-ra 1,2 millió percnyi, azaz több mint kétévnyi videoforgalom száguld majd a világhálón a nap minden egyes másodpercében. Az üzleti felhasználást tekintve pedig a leggyorsabban éppen az asztali videokonferenciás megoldások fognak bővülni – a 2011-es 36,4 millió felhasználóról 2016-ra 219 millióra bővül a felhasználók köre.” – tette hozzá.

A 20. születésnapját ünneplő innovatív vállalkozást a Cisco számos hazai és nemzetközi díj és szakmai minősítés odaítélésével ismerte el. A korona mindezekre épp az idén került fel azzal, hogy az amerikai anyavállalat, a Cisco Systems, Inc. közvetlen beszállítójának minősítette a TC&C-t, ami a végfelhasználó szemszögéből azt jelenti, hogy a termék mögött maga a Cisco áll, és annak hitele megegyezik a Cisco portfólióba tartozó bármely más termékével. E státusznak köszönhetően néhány hónappal ezelőtt a Cisco a CARIN rendszert szállította az Egyesült Államok második legnagyobb bankja számára, annak ügyfelei és távoli szakértői közötti TelePresence videokonferencia beszélgetések rögzítéséhez.

Bár a TC&C sikertörténetéhez meghatározóan sokat tett hozzá a Cisco-partnerség, Juhász Csaba ügyvezető igazgató fontosnak tartja megemlíteni, hogy más gyártóval is szorosan együttműködnek néhány speciális területen. Ezek közül kiemeli az üzletkötői kommunikációs rendszereket, amelyek általános technológiai cseréjében jelenleg idehaza is komoly lehetőségeket lát. Ezeket a sokvonalas kapcsolatokat kezelő telefonkészülékeket, az ún. dealer board-okat főképp a pénzintézetek kereskedői és brókerei használják. Az új eszközök természetesen IP-alapúak és szorosan kapcsolódnak a neves gyártók – köztük a Cisco – egységes kommunikációs rendszereihez. Az alkalmazások lényegéből fakadóan e megoldásokhoz szinte minden esetben "kötelező tartozék" a hívásrögzítés.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo