Válságban is tartotta a forgalmát az Auchan

Az Auchan Magyarország Kft. diszkont politikájának és alacsony árainak köszönhetően a 2010-es évben is meg tudta tartani 2009-es bruttó árbevételi szintjét, ami a teljes kiskereskedelmi ágazat tavalyi 2,3%-os árbevétel csökkenéséhez képest kiemelkedő eredmény. A vásárlószám a válság és a magas benzinár ellenére sem csökkent, köszönhetően az ötezernél is több munkatársnak, akiknek 10%-a már több mint 10 éve a vállalatnál dolgozik.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Auchan Magyarország egy - a gazdasági és pénzügyi válság utóhatásait még erősen mutató - gazdasági környezetben is megőrizte a 2009. évi bruttó árbevételi szintjét egy immár évek óta folyamatosan szűkülő piacon. Mivel a kiskereskedelmi ágazat összességében -2,3%-os árbevétel csökkenéssel zárta a 2010-es évet, az a tény, hogy az Auchan benzin nélküli forgalma szinten maradt, figyelemre méltó  eredmény. Azt mutatja, hogy a vásárlók kedvezően ítélik meg azt az Auchan által tudatosan választott  diszkont politikát, amely az alacsony árak, az alacsony üzemeltetési költségek mellett egyúttal a visszafogott árréseket is jelenti.  

2010-ben a vásárlószám az Auchannál az előző évhez képest gyakorlatilag változatlan volt, ami szintén szép eredmény egy olyan helyzetben, amikor  a folyamatosan növekvő benzinárak miatt a vásárlók egyre inkább a lakóhely-közeli áruházakat részesítik előnyben, miközben a nagy alapterületű, széles választékot kínáló Auchan áruházak tipikusan a városok szélén találhatók meg.  

Mindez az átgondolt, s a vásárlói igényekre megfelelő választ kínáló  politikán túl annak az ötezernél is több munkatársnak köszönhető, akik szakmai felkészültségükkel, ötleteikkel és kitartó munkájukkal lehetővé tették ezeket az eredményeket. A munkatársak közel 10 százaléka 10 éve, vagy annál hosszabb ideje dolgozik a vállalatnál. Az Auchan a magyar gazdaság 18. legnagyobb munkáltatójaként kiemelt fontosságot tulajdonít annak, hogy ne csak megbízható és legális munkahelyet teremtsen munkatársainak, de szakmai és egyéni fejlődésüket is lehetővé tegye.

Az Auchan ezernél is több beszállító partnerrel működik együtt, melyek mintegy 75%-a magyar kis- és középvállalkozás. Közülük száznál is több azoknak a száma, amelyek az első áruház megnyitása, vagyis 1998. óta dolgoznak az Auchannal, s vállalkozásuk az áruházlánc fejlődésével növekedett terebélyesedett. Ily módon az Auchan nem csak saját munkavállalói, hanem a beszállító partnereknél indirekt módon megteremtett munkahelyekkel is a magyar gazdaság fellendülését támogatja.

Az Auchan Csoport 2010. évi stabil eredményeit a közép-kelet európai országok pozitívan befolyásolták.

Véleményvezér

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo