A névváltás a HVB-BACA bankcsoport Unicredit által történő felvásárlásának egyenes következménye. A rebranding kampány nemzetközi lesz, a teljes régiós hálózat fokozatosan áll át az Unicredit márkanévre.
Patai Mihály elmondása szerint mind a 75 fiók átalakítása február közepéig megtörténik (a bank az év közepéig további 10 fiókot nyit), addigra megtörténik minden dizájnelem kicserélése. Jogilag a névváltás február elsején történik meg. A névváltás költsége nem nyilvános, a társaság még becslés szinten sem bocsátkozott számokba, annyi biztos, hogy az anyacég nem engedi emelkedni a költség/bevétel arányt.
Patai Mihály szerint történetéből kifolyólag Unicredit sokkal nyitottabb lakosság irányába, mint a BA-CA, vagy a HVB, így a magyar bank tovább folytatja expanzióját a lakosság irányába. A vezérigazgató szerint a bank piaci részesedése nőtt 2006-ban, de a 7. pozíción nem sikerült változtatni. A 7. helyezéssel az olasz tulajdonos nem elégedett, a bank nem zárkózik el az FHB privatizációjától, a bank elvileg indulni fog a privatizációs eljáráson, de még nem biztos, hogy ajánlatot is adnak.
2007-ben az Unicredit kétszámjegyű bankpiaci növekedéssel számol, de alacsonyabb, mint a 2006-os évben. A dinamika csökkenése a lakossági bankpiacon lesz leginkább tetten érhető, növekedni fog a rossz hitelek aránya, mindeközben csökken a betétek állománya.