A kecskeméti Malom Központ tulajdonosi köre által alapított ES-Holding Kft. száz százalékban vásárolta meg a Skála Centrum Kft-t, mely 2006. május 31-én vált ki a Skála Ingatlanhasznosító Zrt-ből - mondta Fekete Csaba, az ES-Holding egyik tulajdonosa. Cégjogi jogutódlás történt, ezért a jelenlegi bérleti jogviszonyok továbbra is fennmaradnak - tette hozzá Fekete Csaba.
A vásárlással a kecskeméti, teljesen magyar tulajdonosi körrel bíró gazdasági társaság tulajdonába kerültek az egykori Centrum Áruházak, amelyek egy ideig külföldi tulajdonban voltak, majd a Skála-csoporthoz kerültek, amely bérbe adta azokat. Az áruházak többségének kínai bérlője van. Fekete Csaba elmondta, hogy a Kecskeméten, Egerben, Miskolcon, Szegeden, Pécset és Újpesten lévő áruházak nettó alapterülete 37 ezer négyzetméter, ami több, mint másfélszerese a nyolc szintes kecskeméti Malom Központ nettó alapterületének.
A vételár összege üzleti titok. Nagyságrendjére a kecskeméti áruház esetében lehet következtetni abból, hogy a közhiteles nyilvántartás szerint, a kecskeméti városközponti áruház tulajdoni lapjára 35 millió eurót, azaz több, mint 8,7 milliárd forintot jegyeztek be egyetemleges jelzálogjogként.
A következő két évben fokozott tervezési munka folyik. A tulajdonosok már minden áruház esetében beszerezték a környezetükre vonatkozó szabályozási terveket, és tömbrehabilitációt fognak végrehajtani, amely a parkolási gondokat is megoldja. A megfelelően kidolgozott fejlesztési koncepcióhoz a finanszírozás biztosított - mondta Fekete Csaba.
Fekete Csaba szerint meg kell találni az európai megoldást, az áruházak környezetének városképbe illesztésre, valamint a parkolási és környezeti elhelyezkedésre, melyet Kecskeméten jól sikerült megoldani.
A fejlesztési koncepció részeként Nyugat-európai példákat szeretnének adaptálni, de rendkívül fontosnak tartják az érdekegyeztetést is. A tulajdonos szerint, a kecskeméti Malom Központ építésének tapasztalataiból okulva, a most vásárolt hat áruház esetében a tervezés két éve elegendő lesz arra, hogy szélesebb körű legyen az igények felmérése, az egyeztetés és az érdekek összehangolása.
Fekete Csaba kiemelt célnak nevezete, a magyar vásárlási igényekhez és lehetőségekhez igazodó, minőségi áruházlánc kialakítását, melyben össze kell illeszteni a prémium kategóriát és a fizetési nehézségekkel küzdő átlag magyar emberek lehetőségeit is.