Kaszai János elmondta: a szövetség november 11-e óta gyűjti az aláírásokat annak érdekében, hogy ne a szaktárca, hanem az országgyűlés tárgyalja meg a vasútvonalak jövőjét. Hozzátette: a vésztői vasúti csomópontban élők közül például már közel kétezren írtál alá az íveket.
Az elnök szerint egyebek mellett azért is a parlamentnek kellene tárgyalni a vasút jövőjét, mert szinte folyamatosan újabb és újabb olyan tervezetek kerülnek elő a szaktárcától, amelyekről hivatalosan nem is tárgyaltak az érintett települések vezetőivel.
Kaszai János hangsúlyozta: nem is érti a minisztérium által jelzett tárgyalási szándékot, hiszen számára úgy tűnik, hogy legalább 26 szárnyvonalon a személyszállítás megszüntetése már el is dőlt.
Az elnöke sokkal alaposabb, és több szempontot is figyelembe vevő terveket várna a minisztériumtól. Példaként említette, hogy Vésztő és Körösnagyharsány között is meg akarják szüntetni a vasúti személyszállítást, miközben a két település között nincs is autóbusz járat.
A tiltakozást az a döntés váltotta ki, amely értelmében a korábban tervezett csaknem ezer helyett immáron kétezer kilométernyi mellékvonali személyszállítás megszüntetéséről lenne szó - legalábbis a gazdasági tárca legújabb tervei szerint. A legújabb terv már csak 26 mellékvonal biztos bezárásával számol, azonban ezek között 12 vadonatúj, eddig nem is említett van a listán. A szakértők összesen 81 szárnyvonalat mértek fel - írja a lap. Ebből minden további nélkül 26-n szüneteltetnék a személyszállítást közel 800 kilométeren. További 23 esetben javasolnak még vizsgálatokat (majdnem 1000 kilométer), 5 esetben pedig nem tudtak döntésre jutni (ez 150 kilométert jelent).