Dióssy Gábor, a MÁV Cargo Zrt. elnöke az MTI érdeklődésére elmondta, hogy az ajánlatok tartalmával kapcsolatban nem nyilatkozhatnak, így nem kommentálják a román lap ezen információját. Dióssy Gábor rámutatott, hogy korábbi közlésüknek megfelelően a MÁV Cargo privatizációja első fordulójának értékelését augusztus közepére végzik el, és ekkor hozzák nyilvánosságra azt a legfeljebb öt pályázatót, akik ajánlatot tehetnek a második fordulóban.
A tekintélyes pénzügyi-gazdasági bukaresti újság meg nem nevezett magyarországi piaci forrásokra hivatkozva közölte ezt a hírt, hozzátéve, hogy a magánosítási folyamatban résztvevő második román cég, a román államvasutak teherfuvarozó részlege (CFR Marfa), a tizenkét ajánlattevő között csak az utolsó előtti helyet foglalja el.
A lap úgy tudja, hogy az indikatív ajánlatok felbontását követően készített "első listán" a sorrendet egy szlovák vállalat vezeti, míg a második helyet egy befektetési alap foglalja el. A ZF szerint a német Deutsche Bahn nem került be az első öt közé, míg egy másik erős vállalat, az osztrák Rail Cargo is csak a hetedik.
A ZF emlékeztet arra, hogy a Grampet GFR néhány hónappal ezelőtt megvásárolta 16,5 millió euróért a Szerbia legjelentősebb vagonépítő és -javító vállalatát, a Zelvoz Smederevot. Emellett a román vállalat a bolgár Bulgarian Railway Companyban is részvényeket birtokol - írja a Ziarul Financiar.
A MÁV 2007. május 29-én hirdetett nyilvános, kétfordulós pályázatot a MÁV Cargo Árufuvarozási Zrt. teljes részvénycsomagjának értékesítésére. Várhatóan augusztus közepéig választják ki azt a legfeljebb öt pályázót, akik részt vehetnek a második fordulóban, és kötelező érvényű ajánlatot tehetnek. A második forduló ajánlattételi határideje 2007. október 19.
Tizenketten
A MÁV Cargo Zrt. privatizációjának az első fordulójában tizenketten pályáztak. Ajánlatott tett - az érkezés sorrendjében - a Deutsche Bahn AG, Berlin; az MC SOLUTION konzorcium - amelynek tagja a CER Central-European Railway Transport, a Trading and Service Co. Budapest, az International Railway Systems S.A. Luxemburg, a TIARA Gazdaságszervező és Tőkebefektetési Zrt. Budapest, valamint a Babcock and Brown Ltd. London -; a SPEDI-TRANS s.r.o, Praha; a Rail Cargo Austria AG és a GYSEV Zrt. konzorciuma, Bécs-Sopron; a SPED-TRANS Konzorcium - amelynek tagjai a SPED-TRANS a.s Levice és a SLAVIA CAPITAL GROUP a.s. Bratislava -; a NEW WORLD RESOURCES TRANSPORTATION BV Amsterdam; a Magyar Rail Cargo Vagyonkezelő Kft. Budapest; az Ashmore Global Special Situations Fund 3 Limited Partnership, Guernsey; a Grampet S.A., Bucuresti; a SOCIETATEA NATIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFA "CFR MARFA" S.A., Bucuresti; a Pegasus Ventures B.V. és a Rail World B.V. által alapított Cargo Central Europe Konzorcium, Amstelveen; a Trans Europe Rail Konzorcium - amelynek tagjai a Lehman Brothers L.P.Inc. London, az EUROVENTURES Ltd., Guernsey és a DUNAVAGON Kft., Budapest.