Százmillió dollárt érhet a Prezi

A Prezi magyar internetes prezentációkészítő szoftvert fejlesztő cég értéke meghaladhatja a 100 millió dollárt a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) összeállítása szerint.

Jelenleg világszerte 17 millióan használják a magyar szoftvert. A felhasználók száma havonta 1 millióval emelkedik, és másodpercenként jön létre egy-egy újabb Prezi-prezentáció – idézte a német lap adatait az MTI.

Kép: Prezi

A 2008-ban Budapesten indított vállalkozás eddig minden évben nyereséges volt a FAZ szerint. Az informatikára szakosodott amerikai Accel Ventures kockázatitőke-befektető társaság 14 millió dollárral finanszírozza a céget. A tavaly kötött megállapodás "sok ajtót megnyitott a magyarok előtt" – idézte a lap, amelynek az egyik alapítót, Somlai-Fischer Ádámot, aki elmondta: a Prezi nem kíván tőzsdére lépni és nem akarja, hogy valamely versenytárs felvásárolja.

"Nincs szükségünk olyan sok pénzre, függetlenek akarunk maradni" - mondta Somlai-Fischer Ádám. A cég nem a bevételre koncentrál, az a célja, hogy mindenki a Prezit használja. "Meg lehet törni a Power Point piaci hatalmát" - fűzte hozzá a 36 éves szakember.

"Nem azért csináljuk, hogy vehessünk egy nagy autót vagy egy repülőgépet" - mondta Somlai-Fischer Ádám. Az alapítók szerint a Prezi alkalmas lehet a Magyarországról kialakult kép módosítására is - tette hozzá. Magyarország nevével újra összekapcsolódhat a nyitottság, az innováció, a bátorság és a találékonyság fogalma. "Nem kell korruptnak lenni. A kemény munka sikerre vezet"- mondta a német lapnak Somlai-Fischer Ádám. Hozzátette: az az álma, hogy a Prezi megváltoztatja Magyarországot, mint ahogy a Nokia megváltoztatta Finnországot.

A Prezi története
A Prezi egy valódi magyar sikertörténet, amely a legutóbbi évtized technológiai újításaira és a magyar tervezési és technológiai iparágak növekedésére épül. Az alkalmazás ötletgazdája, Somlai-Fischer Ádám a Budapesti Műszaki Egyetemen és Stockholmban tanult építészmérnök. Tanulmányai során az építészetet a digitális művészetekkel ötvözve létrehozott egy ZUI (Zooming User Interface) prezentációs eszköz prototípust. A prototípus 2006 és 2008 között zajló, kezdeti fejlesztésébe kapcsolódott be Halácsy Péter informatikus, a Budapesti Műszaki Egyetem új média oktatója, valamint Árvai Péter, aki korábban sikeres start-up vállalkozásokat hozott létre Svédországban.
A szerény alaptőkével induló cégbe a TED konferenciákat jegyző TED Conferences és a Sunstone Capital fektetett be, ami lehetővé tette, hogy a Prezi három alapítója egy Királyi Pál utcai egyszobás irodából elindítsa a vállalkozást. Az induló csapat tagjai kezdetben mindannyian egyetlen nagy asztalnál ültek, ahol felállítottak egy válaszfalat, így lett egy “telefon szoba” és egy „valódi munkára” szolgáló terület. 2008-ban, miután megkapták első tőkerészüket a TED Conferences és a Sunstone Capital befektetőktől, a cég egy nagyobb irodába költözött a Krúdy Gyula utcában. Ádám így kommentálta a Prezi történetének ezt az állomását: „Végre mindenkinek saját asztala lehetett.”
Három évvel és sok szakmai díjjal később a Prezi központja már egy kétszintes, Károly körúti iroda lett, ahol körülbelül ötven alkalmazott dolgozott. Ma a Prezi - a FAZ összeállítása szerint - összesen 120 embert foglalkoztat Budapesten és Los Angelesben. Szakértői becslések szerint a cég éves árbevétele 20 millió dollár lehet, értéke pedig meghaladja a 100 millió dollárt.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo