A svájci Stadler Rail Group hétfőn mutatja be a MÁV megrendelésére készített Flirt motorvonatot Székesfehérváron - jelenti az MTI azokról a motorvonatokról, amelyekkel az év első felében roppant éles közbeszerzési harcot vívott az akkor még létező Transelektro társaságában annak gyártója. A tervek szerint - közli most a hírügynökség - a típusbizonyítványt 2007. márciusáig kapja meg a jármű, és ezt követően közlekedhet a magyar vasúton.
A bemutatót a Székesfehérvár Megyei Jogú Város és a Stadler Rail Group között létrejövő stratégiai együttműködés megállapodás aláírására és a pusztaszabolcsi karbantartóbázis építését megindító alapkőletételre időzítették. A MÁV ZRt. 30+30 motorvonat beszerzésére, karbantartására kiírt nemzetközi pályázatát a svájci Stadler cég nyerte. A 30 Flirt motorvonat finanszírozására ez év márciusában kötött hitelszerződést a MÁV a Calyon-CIB-MFB banki konzorciummal. A hitelszerződés összege 144 millió 600 ezer euró. Ezzel hatályba lépett a 30 motorvonat beszerzésére és karbantartására a MÁV és a Stadler cég között 2005. augusztus 15-én létrejött szerződés. A Stadlernek a szerződés hatályba lépésétől számítva 12 hónapon belül kell az első két járművet a MÁV számára leszállítania, az utolsó kettőt pedig 24 hónapon belül. A tervek szerint a Stadler 2007. márciusától kezdődően átlagosan minden hónapban két járművet ad át. A MÁV közölte, hogy a további 30 jármű megrendelésére szóló opció lehívásáról a menetrendi és forgalmi tapasztalok alapján dönt.
Sínen a Flirt-vonatok
A MÁV 30+30 motorvonat beszerzésére, karbantartására kiírt pályázatát a svájci Stadler nyerte, most pedig láttatja is a győztes járművet gyártója.
Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?
Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!
2025. június 11. 15:30
Véleményvezér

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje
Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is
Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.

Ez már tényleg ciki, iskolakapu felújításra gyűjtenek adományokat az egyik vidéki nagyvárosban
Ha van már iskola, kapu is kellene.