Űrrepülővel New Yorkba?

Az Airbusokat gyártó nyugat-európai légügyi csoport, az EADS olyan "szuper-Concorde" kifejlesztését tervezi, amely két óra alatt tudná megtenni a Párizs New York közötti utat.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A müncheni Focus magazin beszámolója szerint a gép az Astrium űrrepülőgép mintájára fejlesztenék ki. Az Astrium 2012-től tervez űrturistákat szállítani, az előzetes tervek szerint a másfél órás utazás 150-200 ezer euróba kerülne. A szuperszonikus gépek versenyében a Boeing sem akar lemaradni: korábbi japán lapbeszámolók szerint egy japán ipari konzorciummal készül egy következő generációs repülőgépet kifejleszteni, amely a hangsebességnél gyorsabban repülne.  

A repülő a hangsebesség kétszeresével tudna repülni, és eközben egy Concorde -  
amely két és fél éve történt végleges leállítása előtt szintén körülbelül ilyen sebességre volt képes - keltette zajnak csupán egy százalékát gerjesztené. A japánok azt remélik, hogy 2020-ra már piacra dobhatják a 200-300 férőhelyes szuperszonikus repülőgépet, amelynek például a Tokió-Los Angeles táv megtételéhez csupán öt órára lesz szüksége.

Concorde

A Concorde utolsó menetrendszerűen közlekedő járata 2003. október 24-én szállt le a londoni Heathrow repülőtéren. A Concorde súlyos pénzügyi kudarcnak bizonyult, hiszen - jóllehet a két fejlesztő ország annak idején 200 Concorde megrendeléséről álmodott - végül összesen 14 olyan példány készült, amelyeket nemcsak próbarepülésekre, hanem kereskedelmi járatok üzemeltetésére szántak. Ráadásul a gépekből a British Airwaysen és az Air France-on kívül egyetlen más  
légitársaság sem vásárolt.

Mégis osztatlan az a szakmai vélemény, hogy műszaki szempontból a Concorde rendkívüli jelentőségű ipari alkotás. Ez volt eddig az egyetlen olyan polgári repülőgép, amely a hangsebesség kétszeresével volt képes repülni, és amelynek négy - Rolls-Royce típusú - hajtóművét a harci repülőkön szokásos utánégetőkkel szerelték fel. Hozzá hasonló sebességre a katonai gépek is képesek, de messze nem olyan tartósan, mint a Concorde, amely eddig a világ egyetlen, földrészközi távolságok megtételére alkalmas szuperszonikus repülőgépe volt. 

A hangsebességnél - nagyjából 1200km/h-nál - nagyobb sebességgel repülő szuperszonikus gép először 1947-ben szállt fel a világon.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo