A hazai piac felmérése mellett a külföldi legjobb példák figyelembevételével olyan interaktív felületet hozott létre a Neo Interactive, ami teret ad a fogyasztó és szolgáltató közötti kétirányú információáramlásnak. A Szonár jellegzetessége, hogy a mindennapjainkban használt fogyasztási cikkekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban direkt élményeket, exkluzív tartalmakat oszt meg a fogyasztókkal, illetve osztanak meg ők egymás között. Így nem csupán az adott termékek, szolgáltatások ismertsége növekszik, hanem aktív részesévé válhat a felhasználó a folyamatnak, illetve - adott esetben a mainstream kommunikációt megelőzően - értékes és megszívlelendő visszajelzéseket is kaphatnak az itt "hirdető" partnerek.
"A tapasztalataink szerint a magyarországi piac egyelőre még ott tart, hogy szájmarketing iránti igényre a rutinszerű válasz az ügynökségek részéről, hogy csinálunk egy vicces videót, és majd körbeküldjük az ismerősöknek, vagy feltesszük a Youtube-ra. Máskor meg az, hogy valami szokatlan, netán meghökkentő helyre helyezik el a hirdetést. A Szonár viszont egy teljesen új megközelítés, ami a word-of-mouth-ra épít, és a fentiek alternatívájaként kívánja gazdagítani a hazai palettát" - mondta el Soós Gergely, a neo ügyvezetője.
A gerillamarketing folyamatában a Szonár egy szájmarketing csomópontként funkcionál, mivel az egyes aktivációkban alkotó módon is résztvevő felhasználók érzelmileg elkötelezetté válnak, ami alapja a WOM beindításának. A szonar.hu a szájmarketingnek a vásárlási döntéseket igen erőteljesen befolyásoló hatásait állítja partnerei szolgálatába azáltal, hogy a portál - részben véleményvezér - közösségén keresztül terjeszti a marketingkommunikációs célú üzeneteket. A Szonár jelentőségét és aktualitását jól érzékelteti, hogy a nemzetközi tapasztalatok kivétel nélkül alátámasztják a tételt, miszerint a vállalatoknak legvégül két lehetőségük marad a szájmarketinget illetően: vagy ők irányítják a szájreklámot, vagy a szájreklám irányítja őket.