Az elmúlt években a biztosítót váltó ügyfelek száma folyamatosan növekedett, s úgy tűnik, kialakult egy 80-100 ezres stabil ügyfélkör, amelyik immáron két-három éve rendszeresen új biztosítót választ, s a többség ezt interneten teszi meg. Az ügyfelek egy másik jelentős csoportja még csak díjszámításra használta az online alkuszok rendszereit, és a biztosítóváltást maguk intézték. Van egy harmadik csoport is, amelyik vagy elégedett biztosítójukkal és annak szolgáltatásaival, vagy egyszerűen nem kíván bajlódni a biztosítóváltással.
A tavaly az online alkuszok egyharmados szeletet hasítottak ki a piacból. Ugyancsak tavaoly novemberi adat, hogy mintegy 300 ezren váltottak biztosítót. A CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. oldalán tavaly már több mint 150 ezer ügyletre került sor, és közel 5000 autós váltott online biztosítót.
A "hagyományosan" tevékenykedő, azaz üzletkötő- vagy irodahálózattal rendelkező alkuszok számára is komoly ügyfélszerzési lehetőséget jelent a novemberi időszak, hiszen a kisebb településeken is egyre többen preferálják őket.
Mestyán András, CLB Független Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetőjének piacelemzése szerint a tavalyi biztosítóváltás három dobogós helyezettje a három biztosítóegyesület volt. Egyes szakértők szerint a MÁV Biztosítónak régi és leendő ügyfeleivel szemben is díjemelést kellene végrehajtania, bár az sem elképzelhetetlen, hogy az egyesület tartani tudja a tavalyi díjait. A tavaly szintén eredményes TIR Biztosító Egyesület az idei kötelező kampányban nem vesz részt, nerm fogadhat új ügyfeleket. Díjat a régi partnerek miatt köteles azonban hirdetni, s várhatóan az ügyfeleinek olyan díjat próbál kínálni, amely a maradásra ösztökéli őket. Az idén 10 éves Közlekedési Biztosító Egyesület az elmúlt pár év során sikerült a társaságnak mind adminisztrációs feladatokban, mind gazdaságilag megerősödni, és már a tavalyi évben is zökkenőmentesen kötöttek meg több tízezer új kötelező biztosítást. Várhatóan a KÖBE továbbra is szeretne piacot szerezni.
A piacra újonnan belépő cég a Signal Biztosító. Ahhoz, hogy egy biztosító gépjármű felelősségbiztosítási üzletága stabilan tudjon működni, szakértők szerint minimum 60-70 ezer ügyfél szükséges. A biztosító számára meghatározó a minél nagyobb számú szerződő, ezért vélhetően kedvező díjjal fog megjelenni a piacon. Az Union Biztosító minden valószínűség szerint év közben elemezte tavalyi kampányát, és várhatóan egy jól felépített, kockázatarányos és egyes ügyfelek számára rendkívül kedvező díjjal fog megjeleni. Mestyán András ezt a biztosítót is azon cégek közé sorolja, amelyek nem feltétlenül dömping díjjakkal, de azért mégis egy-egy szegmensben komoly szerződésállomány növekedést szeretnének elérni. A Groupama Biztosító új értékesítési csatornát indított még tavaly, idén már kampánya is kifejezetten egy meghatározó üzlethálózatra épül, ennek megfelelően már a szupermarketben is lehet kötelező biztosítást kötni. A társaság feltehetőleg megtartja kedvező díjait ott, ahol tavaly is ügyfeleket tudott szerezni. Az Aegon Biztosító, mint már évek óta, folyamatosan, megfontoltan és tudatosan alakítja díjait. Nem akarnak feltétlenül nagy számban új ügyfeleket szerezni, de veszteni sem akarnak a jó kárhányadú ügyfélkörükből, nem valószínű, hogy komolyabban változtatnak díjaikon, vagy a tarifa struktúráján. Az UNIQA Biztosító valószínűsíthetően folytatni fogja évek óta tetten érhető taktikáját: nem veszteni semmit az ügyfélkörből, és ha lehetséges, picit növelni azt a megfelelő szegmentálás alapján. Az OTP Garancia már tavaly is komolyabb módosításokat hajtott végre díjtarifáján, megjelentek új kedvezmények, és több esetben is igen vonzó díjat kínáltak az érdeklődők számára. Szakértők szerint a legnagyobb esélye annak van, hogy tarifájukat még tovább finomítva, kimondottan egy-egy ügyfélszegmensre koncentrálva kisebb állománynövekedést ér el. A kötelező biztosítási piac több mint felét birtokló két társaság, az Allianz Hungária és a Generali Biztosító már tavalyelőtt hozzányúlt az addig érintetlen díjstruktúrájukhoz. Az Allianz pontrendszert vezetett be, és a piacon a legjobban ő szegmentálta ügyfeleit terület és kor szerint, míg a Generali kedvezményrendszere kidolgozásában jeleskedett.