A felmérés kapcsán Gruhala Péter, az IBM Magyarország tanácsadói üzletágának igazgatója sajtótájékoztatón kifejtette: az üzleti modell átalakításától a cégek döntő többsége a költségek jelentős csökkentését, illetve a pénzügyi szférában a piaci részesedés növekedését várja.
Az üzleti modell változtatása, azaz a stratégiai partneri együttműködés és a belső szervezeti felépítés átalakítása a felmérés szerint azért is fontos, mert ennek révén versenyelőnyt szerezhet a cég, illetve segíti a pénzügyi menedzsmentben való tisztánlátást.
Az elemzés alapján az üzleti modell átalakítását leginkább a piac és a globalizáció kényszeríti ki, s kívülről leginkább az üzleti partnerek, az ügyfelek és a tanácsadók segítik. A belső innovációs listán első helyen az alkalmazottak állnak, őket követik az értékesítési és szolgáltatási egységek, míg a harmadik helyen a kutatás-fejlesztési részleg áll.
Elemzők szerint a magyar tanácsadási, üzleti szolgáltatási piac éves szinten mintegy 500 millió dollárra tehető, s 7-11 százalékkal nő évente. Az IBM képviselői magyarországi részesedésüket nem árulták el, csak azt, hogy világszinten piacvezetők ezen a területen, s 50 százalék feletti a részesedésük.