Mindig újítani kell(ene)

Az IBM világszintű felmérése szerint a kis- és közepes vállalatok több mint hatvan százaléka úgy véli, jelentős változásnak kell végbemennie üzleti modelljükben ahhoz, hogy helyt tudjanak állni a piacon.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A felmérés kapcsán Gruhala Péter, az IBM Magyarország tanácsadói üzletágának igazgatója sajtótájékoztatón kifejtette: az üzleti modell átalakításától a cégek döntő többsége a költségek jelentős csökkentését, illetve a pénzügyi szférában a piaci részesedés növekedését várja.

Az üzleti modell változtatása, azaz a stratégiai partneri együttműködés és a belső szervezeti felépítés átalakítása a felmérés szerint azért is fontos, mert ennek révén versenyelőnyt szerezhet a cég, illetve segíti a pénzügyi menedzsmentben való tisztánlátást.

Az elemzés alapján az üzleti modell átalakítását leginkább a piac és a globalizáció kényszeríti ki, s kívülről leginkább az üzleti partnerek, az ügyfelek és a tanácsadók segítik. A belső innovációs listán első helyen az alkalmazottak állnak, őket követik az értékesítési és szolgáltatási egységek, míg a harmadik helyen a kutatás-fejlesztési részleg áll.

Elemzők szerint a magyar tanácsadási, üzleti szolgáltatási piac éves szinten mintegy 500 millió dollárra tehető, s 7-11 százalékkal nő évente. Az IBM képviselői magyarországi részesedésüket nem árulták el, csak azt, hogy világszinten piacvezetők ezen a területen, s 50 százalék feletti a részesedésük.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo