Az Internet, mint piactér ma már nem számít újdonságnak, mégis nagy még azon vállalkozók száma, akik nincsenek tisztában a benne rejlő potenciállal.
Itthon markánsabb a Google keresőpiaci részesedése
Az USA-ban 60%, Magyarországon még ennél is markánsabb, 90% a Google részesedése a keresőpiacon. Ez azt jelenti, hogy az a vállalkozás, amelynek honlapja ma Magyarországon a Google első oldalán van szakterületének keresőszavaira, az az Interneten kereső emberek elsöprő többségét eléri.
Ráadásul ezek „minőségi" látogatók, mivel pontosan abban a témában keresnek, amire az adott cég megoldást (terméket vagy szolgáltatást) kínál.
Tehát az a megállapítás, hogy a Google első oldalán fent lenni üzleti szempontból előnyt jelent, mindenképpen helytálló. Ráadásul itt a honlapok tulajdonosi háttere lényegtelen: egy egyéni vállalkozó weblapja leelőzheti egy nagy vállalat honlapját, ha megfelelő figyelmet fordít az optimalizálásra - akár maga csinálja, akár szakértő céget bíz meg vele. Innen már csak rajta múlik, képes-e olyan módon tálalni kínálatát a honlapon, hogy az meggyőzze a látogatót: tőle vásároljon.
Fontos, hogy a vállalkozó tisztában legyen alapvető szempontokkal
Ha valakinek nincs még weboldala, vagy a régit lecseréli, már a honlap felépítésénél kezdődik az optimalizálás. Nem árt, ha a vállalkozó tisztában van néhány alapvető információval, hogy például amikor a webmestere frame (keretes) weblapot készít, vagy teljes flash honlapot akar rábeszélni, akkor tudatában legyen ezek kockázatával. Ezek nem keresőbarát honlapstruktúrák: alapjaiban vágják el egy vállalkozó internetes érvényesülésének lehetőségeit.
Másik érzékeny terület a kereső szavak kiválasztása. A Google aszerint hozza fel a honlapokat a találati listában, hogy hogyan épül fel a honlap annak a beírt kulcsszónak a tekintetében. Ezért az egyik legfontosabb dolog megtalálni az összhangot a honlap és a látogatók által beírt kulcsszavak között. Ehhez pedig tudni kell, milyen kulcsszavakat használ a potenciális célközönség. Nem hagyható figyelmen kívül az sem, hogy idővel a látogatók keresési szokásai változnak: bizonyos szakmákban ez akár periodicitást is mutathat (pl. az idegenforgalom területén).
A türelem forgalomnövelést terem
Sokan azonnali megváltást várnak a kereső optimalizálás használatától. Ez a művelet a honlap forgalmának jelentős növelését hozza maga után, de tudomásul kell venni, hogy szükséges a kellő kifutási idő, és a tevékenység leállítása az elért pozíciók romlását hozhatja - hiszen a konkurencia sem alszik, bekerülve az első oldalra szükségszerűen kiszorítja a gyengébbet.
A kereső optimalizálás korunk egyik népszerű és hatékony fegyvere a kis-, és középvállalkozások számára, hogy sikerrel vegyék célba célközönségüket. Éppen ezért több, mint marketing eszköz.
Ez egy lehetőség arra, hogy a cégek aktív, profitnövelő eszközként használják honlapjukat, és az Internetet saját javukra felhasználva növeljék bevételüket. De nem mindegy, hogyan alkalmazzuk ezt az eszközt.
A honlaptanacsado.hu nagy erőkkel dolgozik azon, hogy felhívja a kereső optimalizálás csapdáira azok figyelmét is, akik saját maguk végzik ezt a tevékenységet honlapjukon. Díjmentes tudásanyagaikkal évek óta több száz cégvezető fejleszthette optimalizálási eszköztárát.
Aki lépni akar, megteheti
A cég ingyenes felmérést kínál azok számára, akik a kereső optimalizálás elindítása előtt tisztába akarnak jönni honlapjuk jelenlegi kondícióival, tehát meg akarják tudni, hogy a Google szempontjainak mennyire felel meg a mostani állapotában. Az elemzésből kiderül, mik azok a hibák amik esetlegesen hátráltatják a jobb pozíciót, és javítási javaslatokat tartalmaz.
Az ingyenes felmérés után decemberben a cég az optimalizálás havidíjából 1 hónapot ingyen ad, és ajándékként ingyenes hirdetéselemzést biztosít 40.000 Ft értékben. Részletek a Felmérési információknál találhatók.
Hirdetést, megjelenést megspórolni üzleti öngyilkosság lenne egy vállalkozásban, de egyáltalán nem mindegy, hogy ezt hogyan teszi a vállalkozó: milyen hatékonyan szólítja meg az érdeklődőket, milyen arányban jönnek valódi ügyfelek a kifizetett megjelenések, hirdetések után.
A kereső optimalizálás egy költségoptimalizáló megoldás is egyben: segítségével a vállalkozások megtakarítják azt a költséget, amit feleslegesen azokra fordítanának, akik nem lehetséges ügyfelek. Így azok elé kerül a honlap, akik célzottan a témában keresnek: nincs üresjárat, megtérül a költség.
Honlaptanacsado.hu ingyenes felmérés részleteit itt tudja meg >>