Macher Ákos, az ÁPV Zrt. megbízott vezérigazgatója nagyon fontos tranzakciónak nevezte a magyar nemzeti légitársaság eladását, hozzátéve, hogy a múlt évi értékesítés kudarc volt. Most a Malév közeli oneworld-tagsága és a ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport új tulajdonosa, valamint a Malév növekvő árbevétele emeli a légitársaság értékét.
Somkuti István ehhez hozzátette: tavaly a oneworld nem emelt vétót az esetleges orosz vevővel kapcsolatban, inkább az ajánlattévő által az állami garanciával fedezett hitelek kezelésére tett javaslat nem volt megfelelő. Igaz, a légiszövetség jelezte, hogy van kockázata a Malév oneworld-tagságára nézve, ha a légitársaság új tulajdonos kezébe kerül.
A tranzakciós vezérigazgató-helyettes közölte, vannak szakmai érdeklődők, és a oneworld-tagsággal kapcsolatos vizsgálatok is azt mutatják, hogy a Malév a saját piacán jól működik. Ezzel együtt a társaság veszteséges lesz az idén is, az üzemi szintű vesztesége hasonló lesz a tavalyihoz - mondta Somkuti István. Az elmúlt évben a Malév üzemi vesztesége a honlapon is olvasható éves beszámoló szerint 8,967 milliárd forint volt.
Az értékesítés nehézségeire utalva a tranzakciós vezérigazgató-helyettes megjegyezte, a légiipar konszolidációja nem a felvásárlásoknak kedvez, inkább a légitársaságok megszűnésének és átalakulásának. Arra a kérdésre, hogy sikertelen privatizáció esetén mi lesz a magyar nemzeti légitársaság sora, Macher Ákos megbízott vezérigazgató azt mondta, kormány-előterjesztést készítenének több alternatívával, amelyben akár a felszámolás is szerepelhet. A megbízott vezérigazgató hozzátette: "nem írtuk volna ki a Malév privatizációs pályázatát, ha nem bíznának annak sikerében".