Könnyű, finom - és drága

Bírsággal sújtotta a Danone Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa, mert megtévesztő információkkal dobta piacra a "könnyű és finom" termékeit.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tízmillió forintos bírság megfizetésére kötelezte a Danone Tejtermékgyártó és Forgalmazó Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt. A GVH  Versenytanácsa a múlt hét csütörtökén tartott tárgyalásán megállapította, hogy a Danone 2006. első felében a fogyasztók félrevezetve népszerűsítette "Könnyű és Finom" joghurtjait.      A Danone Kft. a múlt század 90-es évek óta forgalmazza a "Danone Könnyű és Finom" termékcsaládba tartozó, 12 különféle gyümölcsízben és változatos kiszerelésben kapható joghurtjait. Ezek a tejtermékek a piacon fellelhető, más gyártók által előállított joghurtokhoz hasonlóak. Az élelmiszertörvény a gyártók számára tiltja az olyan csomagolási jelzéseket és reklámokat, amelyekből az szűrhető le, hogy az adott termék különleges, holott a piacon felelhető többi termék is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik.     
 A GVH a Danone Kft. azon magatartását kifogásolta, amelynek során a vállalkozás a termékek csomagolásán és eladóhelyi reklámjaiban olyan előnyös tulajdonságokkal - például: "magas tápanyagtartalma viszonylag alacsony kalória bevitellel párosul" - ruházta fel a "Könnyű és Finom" joghurtokat, mintha azokkal más gyártók joghurtjai nem rendelkeznének.

 A GVH bírság összegének meghatározásakor súlyosító körülményként értékelte a Danone Kft. piaci helyzetét, illetve azt, hogy a vállalkozás ismétlődőnek minősülő jogsértést követett el. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Danone Kft. már a versenyfelügyeleti eljárás megindulása előtt felhagyott jogsértő magatartásával.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo