Tízmillió forintos bírság megfizetésére kötelezte a Danone Tejtermékgyártó és Forgalmazó Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt. A GVH Versenytanácsa a múlt hét csütörtökén tartott tárgyalásán megállapította, hogy a Danone 2006. első felében a fogyasztók félrevezetve népszerűsítette "Könnyű és Finom" joghurtjait. A Danone Kft. a múlt század 90-es évek óta forgalmazza a "Danone Könnyű és Finom" termékcsaládba tartozó, 12 különféle gyümölcsízben és változatos kiszerelésben kapható joghurtjait. Ezek a tejtermékek a piacon fellelhető, más gyártók által előállított joghurtokhoz hasonlóak. Az élelmiszertörvény a gyártók számára tiltja az olyan csomagolási jelzéseket és reklámokat, amelyekből az szűrhető le, hogy az adott termék különleges, holott a piacon felelhető többi termék is hasonló tulajdonságokkal rendelkezik.
A GVH a Danone Kft. azon magatartását kifogásolta, amelynek során a vállalkozás a termékek csomagolásán és eladóhelyi reklámjaiban olyan előnyös tulajdonságokkal - például: "magas tápanyagtartalma viszonylag alacsony kalória bevitellel párosul" - ruházta fel a "Könnyű és Finom" joghurtokat, mintha azokkal más gyártók joghurtjai nem rendelkeznének.
A GVH bírság összegének meghatározásakor súlyosító körülményként értékelte a Danone Kft. piaci helyzetét, illetve azt, hogy a vállalkozás ismétlődőnek minősülő jogsértést követett el. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Danone Kft. már a versenyfelügyeleti eljárás megindulása előtt felhagyott jogsértő magatartásával.