Az Európai Bizottság szerdán tárgyal arról a tervről, hogy az EU-ban eladható autók széndioxid-kibocsátását 2012-re átlagosan 130 gramm/kilométerben maximálja. A jelenlegi tűréshatár 161 gramm/kilométer. Ez a Skoda számára 2500 euróig terjedő mértékben megdrágítja egy-egy kocsi gyártását, mondta Jahn.
A Volkswagen csoporthoz tartozó Skodának Indiában már van gyára, és Oroszországban is épít egyet jelenleg. A Skoda tavaly rekord mennyiségű, 556 443 kocsit gyártott Csehországban, 12,5 százalékkal többet, mint 2005-ben. Az idei terv 580 ezer.
Eladott autóinak száma tavaly 549 667 volt, szintén rekord szám, a piaci átlagot meghaladó 11,7 százalékkal több a 2005-ösnél. Nyugat-Európában 9,1 százalékkal nőtt az értékesítés, 301 343 autóra, a piaci részaránya 2,1 százalékra javult 1,9 százalékról, fő piacai Németország, Nagy-Britannia, Spanyolország és Ausztria. Nyugat-Európában a világ összes autógyára 15 364 997 új autót adott el tavaly, mindössze 0,7 százalékkal többet, mint 2005-ben, az európai autógyártók szövetségének (ACEA) adatai szerint. özép- és Kelet-Európában (Csehországon kívül) 146 612 kocsit adott el, 21,6 százalékkal többet a 2005-ösnél. Piacvezető maradt Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában, Bulgáriában, Litvániában és Boszniában.