A reklámajándékok értékesítésével foglalkozó Anda Presents tapasztalatai szerint a reklámajándékok forgalmának 50 százalékát az üzleti partnereknek szánt ajándékok adják, amelyek értéke átlagosan 5000 forint, a bevétel további 25 százaléka az átlagban 1.000 forint értékű szóróajándékokból származik. A maradék 25 százalék nagy értékű egyedi ajándékokra jut. Horváth Adrienn, a cég marketing vezetője az MTI kérdésére elmondta, az elmúlt másfél évben olyan ajándékok kerültek előtérbe, amelyek az otthonokhoz, de leginkább a konyhához kapcsolódnak.
A Pannon GSM immár 2004 karácsonya óta fordítja teljes, vagy a cél érdekében akár megnövelt karácsonyi ajándék-költségvetését egészségügyi intézmények támogatására. A támogatás értéke minden évben 25 millió forint körül van - mondta el Drozdy Győző a Pannon vezérigazgató-helyettese. A Pannon évente 200 millió forintot - árbevételének közel 0,1 százalékát - fordít adományokra.
A Mol szintén nem ajándékozza meg üzleti partnereit karácsonykor, az év végi üdvözlőlapok megvásárlásával pedig az Ökotárs alapítványt támogatja. Az üzleti célú ajándékozás helyett a társaság társadalmi szerepvállalásra fordítja az előző három év adózott nyeresége átlagának 0,9 százalékát - mondta Ferencz I. Szabolcs, a Mol kommunikációs igazgatója. Az igazgató elavultnak tartja a kilencvenes években szokványos reklámajándékokat. Ferencz I. Szabolcs hozzátette, hogy a karácsonyi szezon az adományozás szempontjából nem különbözik igazán az év többi hónapjától, a Mol egész évben támogat civil szervezeteket.
Flextronix Magyarország szintén elutasítja az év végi üzleti célú ajándékozás gyakorlatát, helyette a nyugat-magyarországi helyi ügyek mellé áll - mondta az MTI kérdésére Sarlós Gábor, a Flextronix magyarországi üzleti kommunikációját ellátó PeppeR 21 PR-ügynökség ügyvezetője.
Az agrártermékek forgalmazásával foglalkozó Alltech Hungary az utóbbi három évben már csak 1 millió forintot szánt az év végi partnerajándékokra, ellentétben a 2003 előtti időszakban erre fordított 6-8 millió forinttal. 2005-ben a társaság 590 millió forintos forgalmából 59,5 millió forintot fordított marketingre, ebből csupán 2,5 millió forintot költött reklámajándékokra.
A társaság mintegy 230 parterét 1.000 forint, további 40-et 5.000 forint, és 30 kiemelt partnerét 10.000 forint értékű ajándékkal lepi meg az idei szezonban. Főleg Hungaricumokat ajándékoznak - mondta Gáti Krisztina, a cég marketingvezetője.
A főleg élelmiszerek, édességek, üdítő- és energiaitalok, márkás égetett szeszes italok, valamint import- és hazai minőségi borok forgalmazásával Magyarországon tavaly összesen 13 millió euró forgalmat bonyolító Lekkerland Magyarország árbevételének csupán 0,001 százalékát fordítja a partnerkapcsolatok ápolását szolgáló reklámajándékokra, ennek 90 százalékát a karácsonyi szezonban. Az ajándékcsomagok saját termékekből állnak, értékük csomagonként 5000 forint, ezen felül 1.000.000 forint értékű ajándékokat ajánlanak fel óvodák és iskolák részére - mondta az MTI kérdésére Erdélyi Attila, a társaság sajtóképviselője.
A berlini székhelyű édesipari konszern leányvállalata, a Storck Magyarország az év végén főként saját termékeivel köszöni meg partnereinek az egész éves együttműködést, és nincs hagyománya a nagy értékű ajándékosztásnak - mondta Hervig Orsolya, a Storck Magyarország kommunikációjával foglalkozó cég munkatársa. Az édesipari forgalmazó 2006-ban nettó 2 milliárd forint bevételt tervez. Hervig Orsolya hozzátette, az ajándékok értéke, ahogy több nemzetközi cégnél is megfigyelhető, csökken, számos helyen már csak a jelzésértékű képeslap engedélyezett.