A Közbeszerzési Értesítőben megjelent határozat szerint az első eljárás az M7 autópálya fonyódi mérnökségi telepéhez kapcsolódott. Annak ellenére, hogy az idén februárban készek voltak a telep tervei, a Nemzeti Autópálya Zrt. csak június végén kezdeményezett hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást. Az indoka az volt, hogy a sótárolónak - tekintettel az autópálya téli üzemeltetésére - október 15-ig el kell készülnie. A Nemzeti Autópálya Zrt. a Vegyépszer Zrt.-t hívta fel ajánlattételre, a cég nettó 1,3 milliárd forintért vállalta is a munkát. A Döntőbizottság elnöke - akinek vizsgálnia kell az ilyen eljárások jogszerűségét - viszont megtámadta a közbeszerzést.
A Döntőbizottság kifejtette, hogy hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárást csak akkor lehet indítani, ha a rendkívüli sürgősség előre nem látható okból következik be és ezért más eljárások határidőit nem lehetne betartani. Ebben az esetben csak a sótároló építése volt sürgős, de arra is kiírhatott volna a megrendelő nyílt eljárást, ha nem késlekedik a terv elkészültétől - februártól - június végéig. Ezt a késedelmet semmi sem indokolta. Miután az ilyen eljárás választása kizárja a versenyt, a Döntőbizottság gyakorlatában súlyos jogsértésnek minősül, és a szerződés megkötése miatt nem is orvosolható. Ezért látta indokoltnak a Döntőbizottság a 7 millió forintos bírság kiszabását.
Az üggyel az M35 autópálya hajdúböszörményi mérnökségi telepére kiírt közbeszerzési eljárás, még a dátumok is csaknem azonosak. (Miután ugyanaz a tanács járt el mindkét ügyben, a szöveg is együtt készülhetett, így az első határozatban egy bekezdés erejéig az M7 helyett az M35 szerepel.)
Ami különbözik a második eljárásban, hogy a Strabag Zrt. lett a kivitelező, és első menetben nettó 1,5 milliárd forintért vállalta a munkát, de azt "leengedte" 1,3 milliárdra. Így a két ár is azonos lett, akár a végén kiszabott 7 milliós bírság.