A Stadler összesen 30 darab FLIRT típusú motorvonatot szállít le a magyar vasúttársaságnak legkésőbb 2008. márciusáig. Az ütemterv szerint a már majdnem elkészült első két szerelvényen több mint egy hónapon át kell még ellenőrzéseket végezni. Ezt követően a vonatok már december közepén Budapestre kerülhetnek, ahol a márciusi üzembe állításig különböző engedélyezési eljárásokat kell teljesíteni. A Stadler a többi 28 motorvonat leszállítását egy év alatt folyamatosan teljesíti.
Silvia Bar egy magyarországi összeszerelő üzem felépítését helyezte kilátásba arra az esetre, ha a MÁV a leszállított vonatokon felül további szerelvényeket vásárolna. Emlékeztetett arra, hogy a két cég szerződésében 30 darab további motorvonat vásárlására vonatkozik opció. A sajtófőnök hozzátette, hogy a MÁV folyamatosan halogatja a többi vonatról szóló döntését, azt legutóbb tavaszra ígérték.
A Stadler Rail AG Svájcban három helyen, Németországban pedig két helyen rendelkezik összeszerelő üzemmel. Magyarországon egyelőre csak egy három alkalmazottat foglalkoztató céget alapítottak, amely a leszállított motorvonatok karbantartásáért felel. Silvia Bar nem tudta megmondani, hogy hol hoznának létre Magyarországon üzemet és ott mennyien dolgozhatnának. Annyit közölt, hogy vannak konkrét terveik, amelyeket "kedvező feltételek" esetén meg kívánnak valósítani. Hozzáfűzte, hogy Magyarországról a régió más országaiba, főként Romániába és Horvátországba szállíthatnának motorvonatokat.
A Stadler Rail Group az idén várhatóan 750 millió svájci frank forgalmat bonyolít a tavalyi 600 millió frank után. A több mint 1700 főt foglalkoztató cégcsoport a MÁV-nak összeszerelt FLIRT vonatokból eddig összesen 295-öt adott el. A cég ennél több FLIRT szerelvényt csak Algériába és Finnországba adott el eddig. Laczó Ferenc, a Stadler Rail villamosmérnöke beszámolt arról, hogy a Fürge, Légkönnyű, Innovatív, Regionális motorvonat fantázianév alapján FLIRT-nek keresztelt környezetbarát szerelvénytípust elsősorban elővárosi személyforgalom lebonyolítására lehet használni. A cég előző generációs típusaihoz viszonyítva használatuk 10 százalékkal kevesebb villamos-energiát igényel, csendesebb, modern fékrendszere miatt pedig kevesebb szálló port juttat a levegőbe.