A jelek szerint a lakosságnak mind jobban megy, azaz mind kevésbé van rászorulva a nem is számottevően olcsóbb hazai gyártmányokra. Az új importautók értékesítése 53 százalékkal nőtt, a hazai gyártmányoké 14 százalékkal csökkent. Egyelőre a Dacia maradt az élen, 18487 eladott autóval, de egy évvel azelőtt még 21441-et értékesített. A piaci részaránya 30,8 százalékra csökkent a tavalyi első negyedévi 42,7 százalékhoz képest.
A második helyezett Porshe Roumanie - az Audi, a Porsche, a Seat, a Skoda és a Volkswagen márkák importőre - 11653 új autót adott el az egy évvel korábbi 7895 helyett, és ezzel a piaci részarányát 19,4 százalékra növelte 15,7 százalékról. Az Opel és a Chevrolet 10,8 százalékra növelte a részarányát 6,7 százalékról.