Folytatva növekedési programját, a Budapest Bank 2007. első félévében négy új bankfiókot nyitott országszerte, és terveinek megfelelően 2007. év végére 110 tagúra bővíti értékesítési hálózatát, két év alatt megduplázva fiókjainak számát. Ezzel párhuzamosan a bank az idei évben jelentősen növelte békéscsabai Bankműveleti Központ dolgozói létszámát (a kintlévőség-kezelés, új számlanyitás és telebank tevékenységek bővítésével), melynek köszönhetően júniusban a munkavállalók létszáma elérte a 250-et, 2007 év végén megközelíti a 400-at.
Növekedési terv
A stratégiai terv mentén haladó növekedési programból eredően a beruházásokhoz kapcsolódó működési költségek 14%-kal emelkedtek meg a tavalyi év hasonló időszakéhoz képest. A bank adózás előtti eredménye 2%-kal kevesebb (6,2 milliárd forint), adózás utáni eredménye 8%-kal több (5,3 milliárd forint), mint 2006 első félévében. 21%-os növekedéssel a bank nettó kamatbevételei 22,1 milliárd forintra nőttek, a pénzintézet nettó díj- jutalék és egyéb bevételei 13%-os csökkenéssel 4,2 milliárd forintot értek el.
A Budapest Bank a hálózatbővítés mellett az elmúlt évben számos új lakossági és vállalati szolgáltatással jelent meg, köztük olyan innovatív termékekkel, mint a GO! Hitelkártya. A folyamatos beruházások mellett 2007 első félévében a lakossági üzletág teljes hitelállománya 28%-kal múlta felül az előző év azonos időszakának volumenét. Ezen belül a fedezetlen lakossági hitelek (hitelkártya, privát kölcsön és áruhitel) állománya 36%-kal (67 milliárd forintról 91 milliárdra) nőtt. A lakossági üzletágon belül a jelzáloghitelek állománya mutatta a legdinamikusabb, 53%-os növekedést (71 milliárd forintról 109 milliárd forintra). A hitelkártya szolgáltatás aktív használóinak száma a félév végére meghaladta a 200 ezret.
A kkv-üzletág
A vállalakozásokat is érintő kormányzati megszorítások adta makrokörnyezet ellenére a bank kis- és középvállalkozókra (kkv) specializálódott vállalati üzletága kiemelkedő eredményt ért el 2007 első felében. A kkv-k számára folyósított hitelek állománya 173 milliárd forintra nőtt, így ebben a szegmensben a növekedés elérte a 11%-ot, a vállalati üzletág teljes leszerződött hitel állománya pedig 15%-os növekedéssel a tavalyi 273 milliárd forintról 314 milliárdra bővült. Ezzel a bank vállalati üzletágának növekedése jelentősen meghaladta bankpiaci vállalati hitelezés dinamikáját, amelyet korábban a 11-12%-ra prognosztizáltak.
A bank vállalati üzletága két éve megkezdte a POS terminálok partnervállalatoknál történő kihelyezését, ennek eredményeként az üzembe helyezett kártyaleolvasó-berendezések száma 2007 közepére meghaladta az 1000 darabot. A 2006-ban 20 millió forintra növelt hitelkeretű Budapest Üzleti Kártya kihelyezett volumene az idei év első félévében meghaladta az 5 milliárd, míg a két éve elindított faktoring szolgáltatás 2007. évi első féléves szerződött forgalma elérte a 11 milliárd forintot. A piaci újdonságként bevezetett, 15 éves futamidejű kötetlen vállalkozói jelzáloghitel volumene 2007 első félévében meghaladta a 12 milliárd forintot.
Alapkezelés
A Budapest Alapkezelő Zrt. vagyona a népszerű befektetési termékek révén 2007 első felében 321 milliárd forintra bővült, ezzel a vállalat megerősítette meghatározó szerepét az alapkezelők piacán. Az újdonságként elindított nyílt végű garantált befektetési alap, a MetálMix várakozásokat felülmúló 5,7 milliárd forint jegyzéssel zárult.
Az autófinanszírozás területén következetesen véghezvitt konzervatív ügyfélminősítés eredményeként a Budapest Autófinanszírozási Zrt. csökkenő teljesítményű piacon is 6%-os növekedést ért el (a tavalyi 102 milliárd forintról 109 milliárd forintra nőtt az állománya). Ennek köszönhetően a cég 10%-ra növelte piaci részesedését.
A Budapest Lízing Zrt. lízingállománya 19 milliárd forint értékű új kihelyezéssel 57 milliárdra nőtt, ami piaci átlagot meghaladó mértékű 22%-os növekedést mutat, ezáltal a cég megerősítette a piacon előkelő második helyét.
A társadalmi felelősségvállalás terén hosszú éveken át kifejtett tevékenysége elismeréseként a bank 2007 júliusában példaértékű minősítést kapott a Magyar Public Relations Szövetség 'CSR Best Practice 2006' programjának szakmai zsűrijétől. Az MPRSZ a Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás (CSR - Corporate Social Responsibility) Magyarországon megvalósult legjobb gyakorlatát, stratégiáit és projektjeit minősítve sorolta a Budapest Bank CSR tevékenységét a tíz legjobb hazai példa közé.