Hol vannak a legjobb ingatlanok?

Lakásvásárlás és -eladás előtt egyre megkerülhetetlenebb, hogy kihasználjuk az internet adta lehetőségeket. Az alábbi elemzés az online ingatlan hirdetési portálokat vizsgálja, összehasonlítva szolgáltatásikat.

Egyre gyarapszik az otthon, vagy a munkahelyükön internetezők száma. Az Eurostat 2006-os adatai alapján, Magyarországon a háztartások 32 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. A GKIeNET hazai (legalább 5 főt foglalkoztató) cégek körében végzett 2006-os felmérése szerint pedig az internet-penetráció 79%-os. Gyorsan nő azon ingatlan hirdetési portálok száma is, ahol magán eladók, közvetítők, illetve vásárlók találhatják meg egymást ajánlataikkal.

Az Ingatlan.net Kft. országos reprezentatív felmérése alapján, a megkérdezettek 61%-a keres ingatlanokat a világhálón. A vevők körében mára ez lett a legnépszerűbb ingatlankeresési forma. A megkérdezettek 41,6%-a hirdeti ingatlanját online formában. Ennél a csatornánál az eladók körében csak az újsághirdetés gyakoribb. A számokból kiderül, hogy az ingatlanpiac keresletének és kínálatának jelentős része az interneten talál egymásra.

A legfontosabb funkció, a keresés rögtön két formában jelenhet meg a portálokon. A gyorskereső három-négy feltétel, általában az ár, méret, elhelyezkedés, szobák száma alapján szűri a hirdetési bázist. Segítségével gyors áttekintést nyerhet a vásárló az őt legjobban érdeklő ingatlanokról.

A részletes keresőben jóval többféle szempont alapján lehet a hirdetési bázist böngészni. Ennek használata minimális piaci ismereteket követel meg, mivel egymásnak ellentmondó szűrők beállítása akár nulla találathoz is vezethet. Az itt megadható feltételek szerteágazóak, a garázstól az emeletek számán át a liftig terjed. Az ingatlan.net, az ingatlan.com és az ingatlanexpressz.hu mindkét kereső fajtát működteti. Az e-otthon.hu csak részletes keresőt ajánl fel látogatóinak, a lakascentrum.hu pedig csak gyors keresőt kínál.

forrás: ingatlan.net

Naprakész

Az online forma másik előnye, hogy könnyen nyomon követhetjük az új hirdetéseket. Az ingatlan.net portálon regisztrálva keresési feltételeinket elmenthetjük, és a megadott feltételeknek megfelelő újonnan feltöltött hirdetésekről e-mailben értesítés kérhetünk. Így nem maradunk le a friss ajánlatokról sem, és nem kell a teljes hirdetési bázis újra böngészésével töltenünk az időnket. Hasonló elven alapszik az ingatlan.com hirdetés figyelő rendszere. Az e-otthon.hu új hirdetéseket követő rendszere az ingatlanfigyelő. Az ingatlanexpressz.hu és a lakascentrum.hu nem működtet ilyen szolgáltatást.

Az online ingatlan hirdetési szolgáltatók többsége a ingatlanvásárláshoz elengedhetetlen némi piacismeret is biztosít. Az ingatlan.net, a lakascentrum.hu és az ingatlan.com is mutat be statisztikákat. Az ingatlan.net kínálati ár szolgáltatást működtet, melynek segítségével kínálati átlagárakat, azok szórását, illetve középárakat kérdezhetünk le területi bontásban. Hasonló statisztikákat szolgáltat az ingatlan.com és a lakascentrum.hu is.

A hirdetések hatékonysága érdekében több szolgáltató a nyomtatott sajtóban is megjeleníti a partnerek által kiválasztott ajánlatokat. Az Ingatlan.net Kft. a honlappal azonos néven, ingatlan.net címmel jelentet meg színes, fényképes hirdetési magazint. A lakascentrum.hu hasonló formában, kevesebb hirdetéssel adja ki ingatlan katalógusát. Az ingatlanepressz.hu nyomtatott, apróhirdetéses napilapját pedig senkinek nem kell bemutatni.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo