Egyre gyarapszik az otthon, vagy a munkahelyükön internetezők száma. Az Eurostat 2006-os adatai alapján, Magyarországon a háztartások 32 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. A GKIeNET hazai (legalább 5 főt foglalkoztató) cégek körében végzett 2006-os felmérése szerint pedig az internet-penetráció 79%-os. Gyorsan nő azon ingatlan hirdetési portálok száma is, ahol magán eladók, közvetítők, illetve vásárlók találhatják meg egymást ajánlataikkal.
Az Ingatlan.net Kft. országos reprezentatív felmérése alapján, a megkérdezettek 61%-a keres ingatlanokat a világhálón. A vevők körében mára ez lett a legnépszerűbb ingatlankeresési forma. A megkérdezettek 41,6%-a hirdeti ingatlanját online formában. Ennél a csatornánál az eladók körében csak az újsághirdetés gyakoribb. A számokból kiderül, hogy az ingatlanpiac keresletének és kínálatának jelentős része az interneten talál egymásra.
A legfontosabb funkció, a keresés rögtön két formában jelenhet meg a portálokon. A gyorskereső három-négy feltétel, általában az ár, méret, elhelyezkedés, szobák száma alapján szűri a hirdetési bázist. Segítségével gyors áttekintést nyerhet a vásárló az őt legjobban érdeklő ingatlanokról.
A részletes keresőben jóval többféle szempont alapján lehet a hirdetési bázist böngészni. Ennek használata minimális piaci ismereteket követel meg, mivel egymásnak ellentmondó szűrők beállítása akár nulla találathoz is vezethet. Az itt megadható feltételek szerteágazóak, a garázstól az emeletek számán át a liftig terjed. Az ingatlan.net, az ingatlan.com és az ingatlanexpressz.hu mindkét kereső fajtát működteti. Az e-otthon.hu csak részletes keresőt ajánl fel látogatóinak, a lakascentrum.hu pedig csak gyors keresőt kínál.
forrás: ingatlan.netNaprakész
Az online forma másik előnye, hogy könnyen nyomon követhetjük az új hirdetéseket. Az ingatlan.net portálon regisztrálva keresési feltételeinket elmenthetjük, és a megadott feltételeknek megfelelő újonnan feltöltött hirdetésekről e-mailben értesítés kérhetünk. Így nem maradunk le a friss ajánlatokról sem, és nem kell a teljes hirdetési bázis újra böngészésével töltenünk az időnket. Hasonló elven alapszik az ingatlan.com hirdetés figyelő rendszere. Az e-otthon.hu új hirdetéseket követő rendszere az ingatlanfigyelő. Az ingatlanexpressz.hu és a lakascentrum.hu nem működtet ilyen szolgáltatást.
Az online ingatlan hirdetési szolgáltatók többsége a ingatlanvásárláshoz elengedhetetlen némi piacismeret is biztosít. Az ingatlan.net, a lakascentrum.hu és az ingatlan.com is mutat be statisztikákat. Az ingatlan.net kínálati ár szolgáltatást működtet, melynek segítségével kínálati átlagárakat, azok szórását, illetve középárakat kérdezhetünk le területi bontásban. Hasonló statisztikákat szolgáltat az ingatlan.com és a lakascentrum.hu is.
A hirdetések hatékonysága érdekében több szolgáltató a nyomtatott sajtóban is megjeleníti a partnerek által kiválasztott ajánlatokat. Az Ingatlan.net Kft. a honlappal azonos néven, ingatlan.net címmel jelentet meg színes, fényképes hirdetési magazint. A lakascentrum.hu hasonló formában, kevesebb hirdetéssel adja ki ingatlan katalógusát. Az ingatlanepressz.hu nyomtatott, apróhirdetéses napilapját pedig senkinek nem kell bemutatni.