A Malév új vezérigazgatója, Lloyd Paxton a dolgozókkal, a szakszervetekkel történt megbeszélés után tanácsadóival együtt meghatározta azt a tíz nagy témakört, amiben a jövő héten már döntéseket hoznak.
A program keretében hét olyan területet határoztak meg, ahol a költségeket kell csökkenteni, és hármat, ahol a bevételeket növelni. Ezek átfogják a légitársaság működéstől kezdve a flotta összetételén, a karbantartáson, az árazáson keresztül a hálózat áttekintéséig, a bevételek menedzseléséig az összes területet. Az egyes csoportok hétfőtől szerdáig ötletbörzét tartanak, pénteken már a prioritásokat határozzák meg a fontosság és a szükséges idő alapján. Akkor a csoportok megteszik javaslataikat, és megkezdik a cselekvési terv elkészítését. Jövő hétfőn pedig már az első intézkedéseket is meghozzák. Az egyes csoportok között közvetítő tanácsadó működik, azért hogy elkerüljék az időpazarlást és a párhuzamosságot. A cselekvési terv előtt csoportosítják a szükséges lépéseket a fontosság, a végrehajtás időigénye és a haszon szempontjából, ez határozza majd meg a megvalósítás sorrendjét.
A budapesti csoportok mellett londoni tanácsadók is segítik a Malév menedzsmentjének munkáját. Az ő elemzésük alapján hozzák meg egyebek között azokat a stratégiai döntéseket, hogy milyen útvonalhálózaton, milyen repülőgép típusokkal, hány repülőgéppel, milyen gyakran és hova repüljön a Malév.
Llyod Paxton kijelentette, hogy a Malév első félévi gazdálkodásának teljesítménye 50 százalékkal jobb az előző év hasonló időszakánál, de a tervekhez képest 2,5 százalékos az elmaradás. Az idei év egészében a tulajdonos és a menedzsment a tervekhez képest jobb eredményt vár el. Az eddigi gyakorlatában a járatok férőhely-kihasználása 75-80 százalékhoz közel volt, a Malévé ettől tíz százalékponttal elmarad.