A svájci Stadler cég 2005-ben a MÁV Zrt. nemzetközi tenderén elnyerte a 30+30 motorvonat beszerzésére, karbantartására szóló megbízást. Az ügyvezető igazgató emlékeztetett rá, hogy eredetileg 2007. március 28-án kellett volna forgalomba állnia az első két Flirt motorvonatnak. A tervekhez képest azonban csúszás lesz, mert meg kell ismételni a Flirt-jármű összecsatolt üzemmódban való közlekedtetéséhez szükséges egyik vizsgát, amit a jövő héten elvégeznek a típus végleges futási engedélyéhez. Ez a típusengedély a többi Flirt motorvonatra is érvényes lesz Magyarországon.
Dunai Zoltán elmondta, hogy a széria többi részének átadásában nincs változás. A harmadik és negyedik Flirt járművet már készre jelentették a svájci gyárban, a húsvét utáni napokban Magyarországra érkeznek. Ezt követően hónaponként két-három járművet szállítanak le, az utolsó két vonatot 2008. március közepéig adják át a MÁV-nak. A MÁV a 30 Flirt motorvonat finanszírozására a Calyon-CIB-MFB banki konzorciummal kötött megállapodást. A vasúttársaság korábbi tájékoztatása szerint a hitelszerződés összege 144,6 millió euró, azaz 36 milliárd forint.