Szerződésbontással fenyegetik Szerbiában a Trigránitot, ha tizenöt napon belül nem kezdi meg Belgrád új központi pályaudvarának építését. A szerződést tavaly júniusban írták alá, miután a tavalyi pályázat győztese a Trigránit lett. A megbízó Szerb Vasutak (Zeleznice Srbija) vezetői szerint a munkálatok, amelyek első fázisát 2008 végéig be kellene fejezni, a Trigránit verseny utáni, pótlólagos követelései miatt nem kezdődtek el. Ha a Trigránit nem kezdi el a munkát, a megrendelő vagy tárgyalásokat kezd a pályázat második helyezettjével, vagy új pályázatot ír ki.
A nagyberuházás első üteme, amely 200 millió eurót ér, tartalmazza a 105 sínpáros központi pályaudvart, a fölé emelt 128 ezer négyzetméteres üzletközpontot és a szintben hozzá csatlakozó, összesen 10 ezer négyzetméter kereskedelmi részt. A második ütemben még mintegy 170 ezer négyzetméternyi üzlettérnek kellene megépülnie.
Mint Djordje Bobic, Belgrád főépítésze a Politika című újságnak elmondta, lehetséges, hogy pontatlan volt a pályázat kiírása, és ez lehetőséget ad a Trigránitnak pótlólagos követelésekre. Egy biztos: megkapta a területet, tudja, mit kell tennie, és sem kevesebbet, sem többet nem akarhat, mint amennyit a feltételek alapján elérhet.
Bukhatja Demján a belgrádi melót
Nem tűnik békésnek az a hangulat, amelyik a Trigranitot övezi a szerb fővárosban: sürgetik a új központi pályaudvar építését.
Véleményvezér

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz
A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál
Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.

Az uniós pénzek elmaradásának látványos következménye van a magyar gazdaságban
Hiányoznak az uniós pénzek.

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral
Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.