A termelők is tulajdonosok lesznek a Sió-Eckes-ben

A SIÓ márka piacra lépésének 30. évfordulóját ünneplő cég 2007 első hat hónapjában, volumenben számítva négy százalékkal növelte értékesítését, s 25 százalékos értékben számított piaci részesedésével továbbra is piacvezető.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Helyes piaci döntések

Az idei év első hat hónapjában a SIÓ-ECKES Kft. több mint 40 millió liter gyümölcslét, nektárt és gyümölcsitalt értékesített. "Helyesnek bizonyult az a stratégiai döntésünk, hogy a jövőben két márkára, a SIÓ-ra és a Hohes C-re koncentrálunk" - mondta Fazekas Endre ügyvezető. Ezzel párhuzamosan ugyancsak jó döntésnek értékelte a Suzy és  Granini márkák kivezetését a piacról.

A SIÓ 16,4 százalékos részesedésével továbbra is a teljes gyümölcslépiac vezető márkája. Ugyanakkor a márka immár a prémium termékek szegmensén belül is a legnagyobb részesedést mondhatja magáénak, ami az új SIÓ Prémium nektárok és száz százalékos gyümölcslevek növekvő népszerűségének köszönhető. A SIÓ-ECKES valamennyi termékének 12 hónapos átlagra számított piaci részesedése értékben 25,1 százalékot tesz ki.

Új és megújuló termékválaszték

Az elmúlt félévben mutatták be a SIÓ Fresh&Fruit termékcsaládot. Ezzel a SIÓ egy olyan kategóriában is piacra lépett, amelyben eddig gyakorlatilag nem volt jelen.  Már az első visszajelzések is arra utalnak, hogy mind az ízek mind pedig a csomagolás elnyerte a terméket kipróbálók tetszését.

A SIÓ a gasztronómiában is megújult az idén: lényegesen kiszélesítették választékukat a vendéglátásban, így támogatva azt az igényt, hogy a fogyasztó a csomagolást közvetlenül az asztalnál felbontva biztos lehessen a termék eredetiségében.

A Hohes C márka is újdonsággal jelentkezett: megjelent a természetesen alacsony savtartalmú gyümölcsökből készült Mild Juice termékcsalád legújabb tagja, az alma.

Tulajdonosként is bevonnák a gyümölcstermelőket

#page#

A SIÓ-ECKES siófoki üzemében nemrégiben megkezdődött az idei gyümölcsfeldolgozási szezon, amelynek során kajszi- és őszibarackot, meggyet, körtét, paradicsomot és almavelőt használnak fel. "A SIÓ sikerének és a termékek állandó, kiemelkedő minőségének egyik záloga az alapanyagok minősége, a hazai gyümölcsök zamata" - mondta ezzel kapcsolatban Fazekas Endre ügyvezető igazgató.  Ehhez kapcsolódóan azt a szándékukat is bejelentette, hogy a jövőben a magyar gyümölcstermelőket tulajdonosként is be kívánják vonni a feldolgozásba.

A SIÓ-ECKES Kft. ma az ország  egyik legnagyobb gyümölcsfeldolgozó üzeme. Néhány hazai gyümölcs tekintetében - mint őszibarack, kajszi, körte, meggy - nemcsak a gyümölcslégyártásban, de az alapanyag-ellátásban is az elsők között van. Éves igénye nyers gyümölcsből megközelíti a 12-13 ezer tonnát, és a sikeres üzletmenet eredményeként ez az igény folyamatosan nő.

"Figyelembe véve a készített gyümölcsvelő minőségét, ez a termék önmagában is versenyképes lehet a környező országok gyümölcslégyártói körében. Ehhez azonban meg kell szüntetni az alapanyag-biztosításban fennálló nehézségeket, s ma úgy gondoljuk, hogy a termelők tulajdonosi érdekeltségének megteremtése megoldja ezt a problémát" - mondta az igazgató.

Az exportpiaci megjelenés feltétele, hogy folyamatosan, megbízhatóan tudjanak szállítani, ez a gyümölcstermelőknek is stabil felvásárlást jelent. A termelők tulajdonosként történő megjelenése példaértékű lehet más iparágak számára is. Mint Fazekas Endre elmondta, egy ilyen típusú együttműködés középtávon megalapozhatja 16-20 ezer tonna magyar gyümölcsvelő gyártását és értékesítését a magyar és exportpiacokon. Ugyanakkor a termelők bevonásával csökkenteni lehetne az olyan piaci ingadozásokat, amelyeket az ideihez hasonló szélsőséges időjárás és terméskiesés okoz.

Együttműködés a SIG Combiblockkal

A SIÓ-termékeket a SIG cég Combibloc töltősorain csomagolják. A két vállalat közötti együttműködés 2004 márciusában kezdődött, újabb közös beruházásra pedig 2006 márciusában került sor egy második CFA 209-es töltősor felállításával. Az újabb 2 millió euró értékű töltősor felállítása nyomán immár mintegy 60 millió liter SIÓ gyümölcslé kerül a Combibloc által biztosított italoskarton-csomagolásba.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo