Helyes piaci döntések
Az idei év első hat hónapjában a SIÓ-ECKES Kft. több mint 40 millió liter gyümölcslét, nektárt és gyümölcsitalt értékesített. "Helyesnek bizonyult az a stratégiai döntésünk, hogy a jövőben két márkára, a SIÓ-ra és a Hohes C-re koncentrálunk" - mondta Fazekas Endre ügyvezető. Ezzel párhuzamosan ugyancsak jó döntésnek értékelte a Suzy és Granini márkák kivezetését a piacról.
A SIÓ 16,4 százalékos részesedésével továbbra is a teljes gyümölcslépiac vezető márkája. Ugyanakkor a márka immár a prémium termékek szegmensén belül is a legnagyobb részesedést mondhatja magáénak, ami az új SIÓ Prémium nektárok és száz százalékos gyümölcslevek növekvő népszerűségének köszönhető. A SIÓ-ECKES valamennyi termékének 12 hónapos átlagra számított piaci részesedése értékben 25,1 százalékot tesz ki.
Új és megújuló termékválaszték
Az elmúlt félévben mutatták be a SIÓ Fresh&Fruit termékcsaládot. Ezzel a SIÓ egy olyan kategóriában is piacra lépett, amelyben eddig gyakorlatilag nem volt jelen. Már az első visszajelzések is arra utalnak, hogy mind az ízek mind pedig a csomagolás elnyerte a terméket kipróbálók tetszését.
A SIÓ a gasztronómiában is megújult az idén: lényegesen kiszélesítették választékukat a vendéglátásban, így támogatva azt az igényt, hogy a fogyasztó a csomagolást közvetlenül az asztalnál felbontva biztos lehessen a termék eredetiségében.
A Hohes C márka is újdonsággal jelentkezett: megjelent a természetesen alacsony savtartalmú gyümölcsökből készült Mild Juice termékcsalád legújabb tagja, az alma.
Tulajdonosként is bevonnák a gyümölcstermelőket
#page#A SIÓ-ECKES siófoki üzemében nemrégiben megkezdődött az idei gyümölcsfeldolgozási szezon, amelynek során kajszi- és őszibarackot, meggyet, körtét, paradicsomot és almavelőt használnak fel. "A SIÓ sikerének és a termékek állandó, kiemelkedő minőségének egyik záloga az alapanyagok minősége, a hazai gyümölcsök zamata" - mondta ezzel kapcsolatban Fazekas Endre ügyvezető igazgató. Ehhez kapcsolódóan azt a szándékukat is bejelentette, hogy a jövőben a magyar gyümölcstermelőket tulajdonosként is be kívánják vonni a feldolgozásba.
A SIÓ-ECKES Kft. ma az ország egyik legnagyobb gyümölcsfeldolgozó üzeme. Néhány hazai gyümölcs tekintetében - mint őszibarack, kajszi, körte, meggy - nemcsak a gyümölcslégyártásban, de az alapanyag-ellátásban is az elsők között van. Éves igénye nyers gyümölcsből megközelíti a 12-13 ezer tonnát, és a sikeres üzletmenet eredményeként ez az igény folyamatosan nő.
"Figyelembe véve a készített gyümölcsvelő minőségét, ez a termék önmagában is versenyképes lehet a környező országok gyümölcslégyártói körében. Ehhez azonban meg kell szüntetni az alapanyag-biztosításban fennálló nehézségeket, s ma úgy gondoljuk, hogy a termelők tulajdonosi érdekeltségének megteremtése megoldja ezt a problémát" - mondta az igazgató.
Az exportpiaci megjelenés feltétele, hogy folyamatosan, megbízhatóan tudjanak szállítani, ez a gyümölcstermelőknek is stabil felvásárlást jelent. A termelők tulajdonosként történő megjelenése példaértékű lehet más iparágak számára is. Mint Fazekas Endre elmondta, egy ilyen típusú együttműködés középtávon megalapozhatja 16-20 ezer tonna magyar gyümölcsvelő gyártását és értékesítését a magyar és exportpiacokon. Ugyanakkor a termelők bevonásával csökkenteni lehetne az olyan piaci ingadozásokat, amelyeket az ideihez hasonló szélsőséges időjárás és terméskiesés okoz.
Együttműködés a SIG Combiblockkal
A SIÓ-termékeket a SIG cég Combibloc töltősorain csomagolják. A két vállalat közötti együttműködés 2004 márciusában kezdődött, újabb közös beruházásra pedig 2006 márciusában került sor egy második CFA 209-es töltősor felállításával. Az újabb 2 millió euró értékű töltősor felállítása nyomán immár mintegy 60 millió liter SIÓ gyümölcslé kerül a Combibloc által biztosított italoskarton-csomagolásba.