A kiadók kérdése: print, vagy online?

A nyomtatott sajtó sorsának kérdése évek óta a levegőben lóg, s az okostelefonok és táblagépek elterjedése következtében hordozhatóvá váló digitális tartalmak elterjedése csak tovább növeli a bizonytalanságot: egyelőre csak találgathatjuk, hogy forradalomra, lassú átmenetre vagy hosszabb távon békés egymás mellett élésre számíthatunk. Egy biztos azonban: a zsebre rakható internet jelenségét a kiadók nemigen vehetik félvállról.

Ez fokozottan érvényes a hazai sajtóra, amit érzékenyen érintett az elhúzódó válság, és az online erősödése a nyomtatott formátumok rovására. A kiadók úgy érzik, kénytelenek újabb és újabb platformokba invesztálni, ugyanis nem lehet előre megmondani, melyik platform marad hosszú távon is sikeres, vagy válik esetleg egyeduralkodóvá valamikor a jövőben. A befektetés megtérülése a legoptimistább becslések szerint is kérdéses, ugyanakkor jelentős presztízsnövekedéssel, a későbbiekben esetleg forintosítható PR-értékkel jár a divatos platformokon való megjelenés.

Az IDG Magyarország szervezésében megrendezett Go Digital konferencia célja, hogy közelebb vigyen ezeknek az égető kérdéseknek a megválaszolásához. A piaci szegmens digitalizáció által érintett szereplői a hazai lappiac átalakulását és uralkodó trendjeit elemzik az elmúlt tíz év viszonylatában; sorra veszik az esetleges buktatókat és potenciálisan felmerülő problémákat, útmutatást kínálnak kitörési pontok felismeréséhez, valamint az új kihívások és nehézségek legyőzéséhez.

Az olvasási szokások átalakulása, valamint az e-köny olvasó eszközök elterjedésének mértéke ugyanúgy megkerülhetetlen kérdés, mint hogy ki vásárol ilyen készülékeket, és milyen tartalmakhoz fér majd hozzá. Hasonlóan nagy érdeklődésre tarthat számot Dobó Mátyás előadása „Print és Online" témában. Meddig létezhet a kettő egymás mellett? Megfojtja-e az online a nyomtatott sajtót, vagy ellenkezőleg, a megmentője lesz?

Mezriczky László az MRSZ képviseletében vizsgálja a digitális magazinok várható szerepét a marketingben.

Többek között Kékesi Zsuzsa (HVG) és Tálosi Péter (Pannon lapok társasága) részvételével a kiadók folytatnak kerekasztal-beszélgetést, Sashegyi Zsolt (Dimag) és Földes Gábor (Hinora) a közösségi média szerepéről és a folyóiratok digitalizálásáról beszél, Burlacu Liviu (MATESZ) és Varga Károly (Medián) az auditálás módját és szerepét ismerteti meg a hallgatósággal.

A Go Digital konferenciára elsősorban kiadók ügyvezetőit, üzletfejlesztési vezetőit, terjesztési és marketingszakembereit, valamint tartalomszolgáltatókat várnak, de a rendezvény kapuja más érdeklődők előtt is nyitva áll.

Helyszín: Kinnarps Budapest, 1133 Budapest, Váci út 92.
Időpont: 2011. május 25.
Részletek: http://computerworld.hu/konferencia/52

Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt 

A választásnak hatalmas tétje volt, kié lesz a többség a wisconsini legfelsőbb bíróság testületében.
Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo