A kiadók kérdése: print, vagy online?

A nyomtatott sajtó sorsának kérdése évek óta a levegőben lóg, s az okostelefonok és táblagépek elterjedése következtében hordozhatóvá váló digitális tartalmak elterjedése csak tovább növeli a bizonytalanságot: egyelőre csak találgathatjuk, hogy forradalomra, lassú átmenetre vagy hosszabb távon békés egymás mellett élésre számíthatunk. Egy biztos azonban: a zsebre rakható internet jelenségét a kiadók nemigen vehetik félvállról.

Ez fokozottan érvényes a hazai sajtóra, amit érzékenyen érintett az elhúzódó válság, és az online erősödése a nyomtatott formátumok rovására. A kiadók úgy érzik, kénytelenek újabb és újabb platformokba invesztálni, ugyanis nem lehet előre megmondani, melyik platform marad hosszú távon is sikeres, vagy válik esetleg egyeduralkodóvá valamikor a jövőben. A befektetés megtérülése a legoptimistább becslések szerint is kérdéses, ugyanakkor jelentős presztízsnövekedéssel, a későbbiekben esetleg forintosítható PR-értékkel jár a divatos platformokon való megjelenés.

Az IDG Magyarország szervezésében megrendezett Go Digital konferencia célja, hogy közelebb vigyen ezeknek az égető kérdéseknek a megválaszolásához. A piaci szegmens digitalizáció által érintett szereplői a hazai lappiac átalakulását és uralkodó trendjeit elemzik az elmúlt tíz év viszonylatában; sorra veszik az esetleges buktatókat és potenciálisan felmerülő problémákat, útmutatást kínálnak kitörési pontok felismeréséhez, valamint az új kihívások és nehézségek legyőzéséhez.

Az olvasási szokások átalakulása, valamint az e-köny olvasó eszközök elterjedésének mértéke ugyanúgy megkerülhetetlen kérdés, mint hogy ki vásárol ilyen készülékeket, és milyen tartalmakhoz fér majd hozzá. Hasonlóan nagy érdeklődésre tarthat számot Dobó Mátyás előadása „Print és Online" témában. Meddig létezhet a kettő egymás mellett? Megfojtja-e az online a nyomtatott sajtót, vagy ellenkezőleg, a megmentője lesz?

Mezriczky László az MRSZ képviseletében vizsgálja a digitális magazinok várható szerepét a marketingben.

Többek között Kékesi Zsuzsa (HVG) és Tálosi Péter (Pannon lapok társasága) részvételével a kiadók folytatnak kerekasztal-beszélgetést, Sashegyi Zsolt (Dimag) és Földes Gábor (Hinora) a közösségi média szerepéről és a folyóiratok digitalizálásáról beszél, Burlacu Liviu (MATESZ) és Varga Károly (Medián) az auditálás módját és szerepét ismerteti meg a hallgatósággal.

A Go Digital konferenciára elsősorban kiadók ügyvezetőit, üzletfejlesztési vezetőit, terjesztési és marketingszakembereit, valamint tartalomszolgáltatókat várnak, de a rendezvény kapuja más érdeklődők előtt is nyitva áll.

Helyszín: Kinnarps Budapest, 1133 Budapest, Váci út 92.
Időpont: 2011. május 25.
Részletek: http://computerworld.hu/konferencia/52

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo