A kiadók kérdése: print, vagy online?

A nyomtatott sajtó sorsának kérdése évek óta a levegőben lóg, s az okostelefonok és táblagépek elterjedése következtében hordozhatóvá váló digitális tartalmak elterjedése csak tovább növeli a bizonytalanságot: egyelőre csak találgathatjuk, hogy forradalomra, lassú átmenetre vagy hosszabb távon békés egymás mellett élésre számíthatunk. Egy biztos azonban: a zsebre rakható internet jelenségét a kiadók nemigen vehetik félvállról.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ez fokozottan érvényes a hazai sajtóra, amit érzékenyen érintett az elhúzódó válság, és az online erősödése a nyomtatott formátumok rovására. A kiadók úgy érzik, kénytelenek újabb és újabb platformokba invesztálni, ugyanis nem lehet előre megmondani, melyik platform marad hosszú távon is sikeres, vagy válik esetleg egyeduralkodóvá valamikor a jövőben. A befektetés megtérülése a legoptimistább becslések szerint is kérdéses, ugyanakkor jelentős presztízsnövekedéssel, a későbbiekben esetleg forintosítható PR-értékkel jár a divatos platformokon való megjelenés.

Az IDG Magyarország szervezésében megrendezett Go Digital konferencia célja, hogy közelebb vigyen ezeknek az égető kérdéseknek a megválaszolásához. A piaci szegmens digitalizáció által érintett szereplői a hazai lappiac átalakulását és uralkodó trendjeit elemzik az elmúlt tíz év viszonylatában; sorra veszik az esetleges buktatókat és potenciálisan felmerülő problémákat, útmutatást kínálnak kitörési pontok felismeréséhez, valamint az új kihívások és nehézségek legyőzéséhez.

Az olvasási szokások átalakulása, valamint az e-köny olvasó eszközök elterjedésének mértéke ugyanúgy megkerülhetetlen kérdés, mint hogy ki vásárol ilyen készülékeket, és milyen tartalmakhoz fér majd hozzá. Hasonlóan nagy érdeklődésre tarthat számot Dobó Mátyás előadása „Print és Online" témában. Meddig létezhet a kettő egymás mellett? Megfojtja-e az online a nyomtatott sajtót, vagy ellenkezőleg, a megmentője lesz?

Mezriczky László az MRSZ képviseletében vizsgálja a digitális magazinok várható szerepét a marketingben.

Többek között Kékesi Zsuzsa (HVG) és Tálosi Péter (Pannon lapok társasága) részvételével a kiadók folytatnak kerekasztal-beszélgetést, Sashegyi Zsolt (Dimag) és Földes Gábor (Hinora) a közösségi média szerepéről és a folyóiratok digitalizálásáról beszél, Burlacu Liviu (MATESZ) és Varga Károly (Medián) az auditálás módját és szerepét ismerteti meg a hallgatósággal.

A Go Digital konferenciára elsősorban kiadók ügyvezetőit, üzletfejlesztési vezetőit, terjesztési és marketingszakembereit, valamint tartalomszolgáltatókat várnak, de a rendezvény kapuja más érdeklődők előtt is nyitva áll.

Helyszín: Kinnarps Budapest, 1133 Budapest, Váci út 92.
Időpont: 2011. május 25.
Részletek: http://computerworld.hu/konferencia/52

Véleményvezér

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo