A mintegy 70 alkalmazottat foglalkoztató magyar cég belföldi értékesítési árbevétele tavaly közel 6,1 milliárd forint volt, ami kisebb mértékű, 2,2 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest, de még mindig 17 százalékkal alatta marad a gazdasági válság előtti időszak forgalmának. A képviseletnek tavaly két fő üzletágban sikerült jelentősebb növekedést elérnie. Az ipari termékek piacán közel 8 százalékkal, az elektronikai és kommunikációs termékek piacán pedig közel 17 százalékkal növelték értékesítésüket. Nehézséget okozott ugyanakkor a forgalom szinten tartása az irodai és a fogyasztási, illetve a közlekedésbiztonsági és a reklámgrafikai termékek piacán.
A 3M Hungária tavaly kiemelt hangsúlyt fektetett a költséghatékony működésre és az értékesített termékek portfóliójának lehető leggazdaságosabb kezelésére, melynek köszönhetően a cég szokásos vállalkozási és adózás előtti eredménye 35 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Ez azt is jelenti, hogy a cég nyereségessége megközelítette a gazdasági válság előtti szintet. A 3M szokásos vállalkozási profitja 2010-ben az értékesítési forgalom 15 százaléka, közel 900 millió forint volt, így a tőkehatékonyság két-három százalékkal javult 2009-hez képest.
A csaknem 75 ezer alkalmazottat foglalkoztató multinacionális gyártóvállalat elképesztő tempóban fejleszt, termékóliója évente ötszáz új árucikkel bővül, ezért többször elnyerte a világ leginnovatívabb vállalkozása címet. Mindezt támogatja, hogy avállalat az évi négymilliárdos profitjából 1,4 milliárd dollárt kutatás-fejlesztési projektekbe forgat vissza, kibocsátott és függõ szabadalmainak száma 40 ezer felett van.
A cég hihetetlenül széles termékskálájában igen jelentõs, 8,6 milliárd dolláros forgalmat produkál az ipari és közlekedési ágazat. Az autóiparban többek között csiszolóanyagokkal, autóápoló szerekkel, csatlakozókkal, fóliákkal beszállítója számos autógyárnak a Suzukitól a Mercedesig. A közlekedésbiztonságban a 3M kutatóinak köszönhetõk az éjszaka is látható fényvisszaverõ táblák és útburkolati jelek. Az egészségügyi divízió 4,5 milliárd dollárt termelt, a cégnek komoly részesedése van a kórházi eszközök, a fogtechnika és fogszabályozás területén, de megoldásait használják a gyógyászati gipszelésben és sínezésben is, valamint hozzá tartozik a szakértõk által egyértelmûen a legjobbnak tartott Littmann fonendoszkóp márka. A cég 3,9 milliárd dolláros forgalmú kivetítõi és grafikai üzletága itthon is erõs, jól ismertek a 3M projektorai az oktatásban és az irodákban. Az irodai és háztartási termékek, mint például a Post-it vagy a Scotch mosogatószivacsok 3,9 milliárd dolláros forgalmat értek el. A biztonsági és munkavédelmi eszközök üzletág 3,3 milliárd dollárt hozott, például szûrõtermékeit a gázálarcoktól a víztisztításon át a stadion-légcserélõkig számos helyen alkalmazzák. Végül 2,9 milliárd dollárt termelt az elektronikai és kommunikációs szegmens, melybe a high-tech eszközök üzemeltetési szolgáltatása is beletartozik.
A cég ökológiai lábnyomának redukálása érdekében 1975 óta több mint 8600 projektben foglalkozott károsanyag kibocsátásának mérséklésével, így például 1990 és 2009 között 77 százalékkal csökkentette üvegház hatású gázkibocsátását. A cég 2011-ben ismét elnyerte energiagazdálkodásáért az Energy Star díjat.
A 3M termékei azért lehetnek ilyen sok területen sikeresek vagy egyenesen piacvezetõk, mert az egyes ágazatok fejlesztéseihez a vállalat minden dolgozója hozzáférhet és munkakörtõl függetlenül mindenkit új technológiák fejlesztésére motiválnak -osztotta meg a cég titkát Mats Lennart Friberg, a hazai leányvállalat ügyvezetõje. „A 3M az az újító vállalkozás, melynél az innováció sohasem szünetel. Szenvedélyünk a fejlõdés. Azáltal, hogy folyamatosan ellátjuk új technológiákkal és ötletekkel partnereinket, biztosítjuk versenyképességüket és megoldást találunk a világ legkritikusabb problémáira" - fogalmazott a vezetõ.
„Mindennapos, kisebb-nagyobb dolgokat kínálunk ügyfeleinknek, az új energiaforrásoktól a mobiltelefonokig. Úgy oldjuk meg a legsúlyosabb gondokat, hogy folyamatosan építünk egymás ötleteire, világszerte biztosítva a fejlõdés lehetõségét. Számtalan példa van arra, hogy egy-egy forradalminak számító technológiát néhány hónap múlva egy teljesen más üzletágnál használják fel. Ez az a többlet, amely lehetõvé tette az anyacégnek, hogy több mint száz éven át folyamatosan növekedjen, valamint a hazai leányvállalatnak, hogy húsz éve jelen legyen Magyarországon" - hangoztatta Friberg.