Az okostelefonok robbanásszerű elterjedésével egyre több időt töltünk, és számtalan ügyet intézünk online. Felmérések szerint a napi több órányi internetezés 40%-át mobilról végezzük, és a pénzügyi tranzakciók 65%-át is erről az eszközről indítjuk el, ami mellett a hazai kkv-k sem mehetnek el szó nélkül.
„A digitalizáció egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a kkv-szektornak, amivel egyelőre kevés cég él. A Deloitte1 felmérése szerint a cégek több mint felének (56%) honlapja sincs, további 29%-uk semmilyen marketing tevékenységet nem végez.
Hazánkban 10-ből 8 felnőtt internetező használ okostelefont, ők már folyamatosan online vannak. „Egy átlagos napon körülbelül 150-szer nyúlunk a mobiltelefonunkhoz, és rosszul érezzük magunkat, ha 2 méternél távolabb van tőlünk az eszköz.
A modern kor sorban állása az oldalbetöltés
Még mielőtt körvonalazódik a mobilra optimalizált weboldal dizájnja és felépítése, érdemes figyelembe venni a fogyasztók igényeit is. „A 21. század “sorban állása” az oldalbetöltés, és mint tudjuk, senki sem szeret sokáig várakozni. Egy nemrég készített felmérés szerint a mobilozók több mint fele (53%) elhagyja az oldalt, ha az 3 másodpercnél lassabban töltődik be, míg minden második ember a 2 másodperces oldalbetöltést tartja elfogadhatónak” – hívta fel a figyelmet Égly Csaba, a Google üzleti fejlesztési tanácsadója.