Lexus NX: a fullos hibrid

A Lexus legnépszerűbb szabadidőmodellje, az NX tavaly kompletten megújult, így tovább nőtt a vonzereje. Mi egy az eladások derékhadát adó, hibrid változatot teszteltünk, amely a típus összes újdonságát felvonultatta.

A Lexus hazai értékesítéseinek mintegy felét kitevő, 97 százalékban hibrid változatban gazdára találó NX az idei évre teljesen megújult, és még látványosabb lett. A modell vásárlói és a Lexus stílussal szimpatizálók biztosan rajongani fognak érte. A dizájnerek megőrizték az előd határozott karakterét, és néhány részlet megváltoztatásával még erőteljesebbé varázsolták a látványát: például az új hűtőráccsal, az átalakított első lökhárítóval és a vékony LED-es fényszórókkal.

Az oldalnézet meghatározó eleme az alacsonyan húzódó tető és az előretolt kabinkialakítás. A hangsúlyos első és hátsó sárvédők egybeolvadnak a karosszériával, amelyen látványosan futnak végig a hűtőrácsból kiinduló karaktervonalak. A jellegzetes orsó formájú hűtőrács erőteljes kiállással ruházza fel az autót, ami így még közelebbi rokonságot mutat a többi Lexus SUV-val. A hűtőrács dizájnja a hátsó részen is felsejlik, ahol az L alakú kombinált lámpatestekben LED technológia működik. Annyi szent, a Lexus NX-nél nem igazán akad látványosabb, figyelemfelkeltőbb SUV a placcon.

Lexus NX300h Kép: PP

A leglátványosabb új elem

A gyöngyházfehér külső színt fekete belső térrel párosították, amely, bár egy kissé komor, nagyon magas nívót közvetít. A csúcsfelszereltségű Luxury autóban a nemes, világos cérnával varrott fekete bőrkárpithoz sötét fabetéteket társítottak, amelyek a műszerfalon és az ajtópaneleken is megjelennek. Itt bizony nemcsak az ülések, hanem az ajtók, a műszerfal és a középkonzol is bőrkötéses, bárhová nyúlunk, finom anyagokkal találkozunk. A középkonzol két oldalát is párnázták, így a térd nem kemény műanyagnak támaszkodik. Az NX a nagyobb méretű kompakt SUV-ok közé tartozik, ennek megfelelően tisztességes hátsó lábteret kínál, viszont hátsó fejtér tekintetében csalódást okoz. A panorámatetővel szerelt modellben 185 centiméter felett már nincs fejtér. A hátsó üléstámlák több fokozatban állíthatók és motorosan síkba dönthetők, elöl a műszerfalon vagy hátul a csomagtér falán elhelyezett gombokkal. A csomagtér akár láblendítéssel is nyitható.

A modell leglátványosabb új eleme a 17,7 helyett 26 centiméter átmérőjű középső multimédiás kijelző, de átalakult, így átláthatóbbá vált a klímapanel is. Újdonság a nagyobb tálcával ellátott, könyöklőbe integrált, vezeték nélküli töltő, a 15,7 centiméteres head-up display, valamint az érintőpados Lexus Remote Touch Interface, ami idén mutatkozott be az LS és LC modellekben. Az érintőpad felülete nagyobb lett, az új formájú tenyértámasz pedig stabilabban tartja a kézfejet. Sajnos ettől még a kezelhetősége nem lett jobb, és nagyon elvonja a figyelmet a vezetéstől. A klasszikus, nyomó/tekerőgombos irányítórendszereknél jobban használhatót még nem találtak ki.

A bal oldali főműszer a hibrid rendszer kijelzője, ami valós időben mutatja a teljesítményleadást és a -visszatöltést, ha pedig a vezető Sport üzemmódba kapcsol, a műszer automatikusan fordulatszámmérővé változik. Minden egyéb fontos adat a műszeregység közepén elhelyezett, 4,2 colos TFT LCD színes kijelzőről olvasható le.

Az NX300h-ban a jól bevált Lexus Hybrid Drive rendszer működik, amelyben egy 2,5 literes Atkinson ciklusú benzinmotor, egy generátor, egy elektromotor és egy akkumulátor található, s ezek működését egy hibrid vezérlőegység hangolja össze. Az NX300h négykerék-hajtással is megrendelhető, ekkor egy kiegészítő elektromotor gondoskodik a hátsó kerekek meghajtásáról, miközben az első kerekeket a benzinmotor, az elektromotor, illetve a kettő kombinációja hajtja. A kifinomult rendszer a pillanatnyi menetdinamika és útviszonyok figyelembevételével szabályozza a hátsó kerekekhez jutó vonóerőt. Az összkerékhajtás csak szükség esetén működik. A regeneratív fékezés közben a hátsó elektromotor generátorként működve áramot termel, így az autó még hatékonyabban képes visszanyerni a mozgási energiát.

Ne sportautót várjunk!

A hibridség előnyei, mint általában, városi forgalomban domborodnak ki, itt a Lexus SUV akár 6 literes fogyasztással is boldogul. Némi odafigyeléssel 50/60 kilométer/óráig tisztán elektromos üzemben gyorsíthatunk, s amíg van szufla a telepben, emissziómentesen közlekedhetünk. Persze csak néhány kilométer erejéig. A belső égésű erőforrás már a legkisebb gázadásra beindul. Nekünk végül 8,2 literes átlag jött ki, aminél mindenképpen kedvezőbbre számítottunk. A hibrid hajtáslánc közel 200 lóerős, intenzív gyorsításra is képes, de az 1,9 tonnás tömeg mellett ne várjunk sportautós menettulajdonságokat. A Lexus NX300h 13 millió forinttól vásárolható meg, de felszereltségtől függően akár 19 milliót is elkérhetnek érte. A listaárakból azonban most lejön egy 2 millió forintos kedvezmény, így 14-15 millióból egy jól felszerelt változatot kaphatunk.

Lexus NX300h
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4640/1869/1645/2660 mm
  • Hengerűrtartalom: 2494 cm3
  • Teljesítmény: 145 kW/197 LE
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,3 mp
  • Csúcssebesség: 180 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,1/7,8/7,6 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 8,2 l/100 km
  • Üzemanyag: 56 liter
  • Csomagtér: 475 liter
  • Tömeg: 1896 kg
  • Listaár (Luxury 4WD): 18 650 000 forint
  • Kedvezményes ár: 16 650 000 forint
 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo