Az olasz katasztrófa után egyből fontos lett a hidak biztonsága

Az olasz tragédia visszhangja: Németországban is hamarább elhasználódnak az autópálya- és egyéb hidak, mert a régebbieket nem a kamionok miatt óriásira nőtt terhelésre tervezték. Szigorú vizsgálatok és sokmilliárdos beruházások szükségesek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyetlen 40 tonnás kamion akkora terhelést jelent útnak vagy hídnak, mintha azon 60 ezer személyautó ment volna végig. Ehhez járul még a savas esők és ködök hatása.

Kép: rainews.it

Éppen a genovai autópálya-híd leomlása előtt néhány nappal hozták nyilvánosságra a a német építőipar szakmai szervezetének tanulmányát, amely a fokozott ellenőrzés és a javítások fontosságát hangsúlyozta, miután már több nagy autópálya-hidat kellett alkalmanként lezárni a kamionforgalom elől.

A hidakat az előírások szerint hatévenként vizsgálják át alaposan, de van emellett kontroll háromévenként, sőt „megfigyelés” évente.

A tapasztalatok nem éppen biztatók:

2000 óta kevesebb, mint a felére csökkent azoknak a hidaknak a száma, amelyeknek az ellenőrök „nagyon jó” vagy „jó” minősítést adtak, ugyanakkor csaknem a duplájára nőtt azoké, amelyeket még éppen elfogadhatónak találtak.

Ami azt jelenti, hogy a következő kontrollnál az utóbbiakat már le kellhet zárni, mert sürgős javítás szükséges akár statikai okokból is. Az előjeleket az autósok máris tapasztalhatják, amikor bizonyos útszakaszokon drasztikusan csökkentik a sebességet vagy az útvonalat, hidat csapadék esetén lezárják a kamionok elől.

Becslések szerint 2030-ig évi 630 millió eurós beruházásokra lesz szükség a német közúti hidak szanálásához. Hozzászámítva a veszélyessé vált hídidomok cseréjét, ez az összeg évi 930 millióra, összesen 16 milliárdra nő.

Kedden az olaszországi Genova közelében több tucat ember vesztette életét, amikor az autópálya-híd 200 méteres szakasza a mélybe zuhant.

(Forrás: Die Welt)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo