Alagúton közelíthetjük meg a sarkvidéket

Vasútvonal épül az északi Jeges-tengerig, a Szuezi csatorna helyett arra járhatnak majd a teherhajók. Párhuzamosan az észt fővárost alagúttal kötik össze Helsinkivel, így kiépül az összeköttetés az EU és a sarkvidék között.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A finn és a norvég kormány tervei szerint vasútvonal épül az észak-finnországi Rovaniemi, Lappföldnek a Sarkkör közelében fekvő főváros és a Norvégia északkeleti csücskén, az orosz határ közelében fekvő kikötőváros, Kirkenes között.

Kép: Pixabay

Az 500 km hosszú vonal az első vasúti összeköttetés lenne az EU és a sarkköri övezet között. (Norvégia nem tagja az Uniónak). A vonal költségeit 3.6 Mrd. euróra becsülik és 10 éves munkával 2030-ra készülhet el. Párhuzamosan tervezik a Tallint, az észt fővárost Helsinkivel összekötő alagutat, így a Baltikum is rácsatlakozhatna az új vasúti összeköttetésre.

Jégtörő se kell már az Északnyugati-átjáróhoz
Először kelt át teherhajó az Atlanti-óceánt a Csendes-óceánnal összekötő északnyugati átjárón jégtörő hajó segítsége nélkül. Az Északi-sark olvadó jégmezői számos új tengeri útvonalat nyitottak meg a kereskedelmi hajózás előtt a térségben az elmúlt években.
A projektet az is indokolja, hogy a klímaváltozás következtében a Jeges-tenger mind hajózhatóbbá válik. Egy óriás orosz gázszállító tavaly 19 nap alatt tette meg az Oroszország északnyugati szeglete és Dél-Korea közötti 11.000 km-es utat úgy, hogy nem volt szüksége jégtörő hajóra.

A szokásos útvonal, a Szuezi csatornán át, éppen kétszer olyan hosszú, 22.000 km. A csatornán évente 18.000 hajó halad át, az északi útvonalon még sokkal kevesebb. A fő ok a hiányzó infrastruktúra, az orosz partokon nincs megfelelő kereső és mentőszolgálat. Az új vasútvonal lökést adhat az északi hajózási út további kiépítéséhez.

(Forrás: Deutsche Wirtschaftsnachrichten)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo