Óriás teherhajók, amelyek nem szennyeznek

Nyártól üzembe helyezik az első, teljesen elektromos meghajtású, megújuló energiával táplált konténer-szállító teherhajókat a nagy holland kikötők között.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Port-Liner cég az EU jelentős, 7 millió eurós anyagi támogatásával fejlesztette ki az új típusú vízijárműveket, amelyek méretüktől függően 24-280 szabvány konténer szállítására alkalmasak.

Kép: Loadstar

Az új hajók, amelyek semmiféle károsanyagot nem bocsátanak ki, a dél-hollandiai De Kempen konténer-terminál és az antwerpeni kikötő között járnak majd és évente 23.000 kamion-szállítmányt váltanak ki.

Az első ötöt augusztusban helyezik üzembe, azokat követi a harmadik negyedévben hat további, nagyobb hajó, amelyek egyenként 280 konténert szállítanak.

Csak egy bolygónk van
Csak egy bolygónk van Két évvel azután, hogy megszületett a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény, a francia fővárosban a „One Planet Summit” csúcstalálkozón cselekvési tervet fogadtak el bolygónk megmentésére.
A Port-Liner egyedülálló újítása, hogy a hajók motorját hajtó akkumulátorokat ugyancsak konténerben helyezik el, így azok bármely vízi járművön alkalmazhatók. A telepeket a szárazföldön megújuló nap- és szélenergiából származó árammal töltik fel.

Európában jelenleg mintegy 7.300 belvízi teherhajó közlekedik, amelyek nagy többsége, kereken 5.000, belga és holland vállalkozások tulajdonában van.

(theloadstar.co.uk)

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo