Ha a gyerekkel együtt nő a ruha, nem kell mindig újat venni

A kisgyerekek akár néhány hét alatt is képesek kinőni ruháikat. És mivel jó pár gyerek van a világon, sok ruhaanyag megy így veszendőbe. Egy fiatal londoni tervező olyan anyagot tervezett, amit három éves koráig hordhatnak a gyerekek, mert velük együtt "nő" a ruha.

Babaruhaként kezdi, de azután egészen három éves koráig elkísérheti életében viselőjét. Ez "a világ legfejlettebb gyerekruhája", állítja a nem éppen szerénynek hangzó ifjú londoni tervező, Ryan Yasin. Akkor jött neki a heuréka-pillanat, amikor unokaöccsének vett egy ruhát, amit ő három hét alatt ki is nőtt. Yasinnál ekkor esett le a tantusz, hogy mekkora erőforrás-pazarlás folyik emiatt, még akkor is, ha a probléma kezelésére azért léteznek használt gyerekruhákat árusító boltok, melyek megvásárolják a kinőtt ruhákat, s sok szülő a neten is értékesíti a már szükségtelenné vált ruhadarabokat.

Fotó: Instagram/Ryan Mario Yasin

Yasin olyan viseletet tervezett, amelynek anyaga rakott, szinte centiméterenként újabb berakás követi egymást. A berakások röviddé teszik a ruhát, s ahogy nő a kisgyerekké nő a baba, a ruha úgy tágul vele, a redők, a pliszék kinyílnak és az öltözet máris hosszabb. Mindennek tetejébe a Yasin által tervezett anyagnak három másik előnye is van még: vízálló, mosógépben is mosható és újrahasznosítható, vagyis biológiailag lebomló.

Az ilyen ruha a fukar szülő álma, no meg a kisebb testvér rémálma, mert így egyhamar nem tudja megörökölni a kinőtt öltözeteket. Yasin szakmájára nézve egyébként repüléstechnológiai mérnök, de a divatipar felé vágyódott inkább. Precíz, mérnöki eszével hamar észrevette, hogy milyen fenntarthatatlan módon működik az ágazat. A fast fashion, vagyis a gyors divat olcsó márkái a túlfogyasztásra buzdítják a vásárlókat. Vedd meg olcsón, aztán a következő szezonban megint vásárolj be alaposan. A ruhák gyártása persze nagy ökológiai lábnyomot hagy maga után, a kelmék megmunkálása és a festés óriási vegyszerhasználattal jár.

Fotó: Instagram/Ryan Mario Yasir

Yasin a slow fashion, a lassú divat képviselőjének tartja magát: vásárolj kevesebbet és maradandóbb darabokat. Ahhoz, hogy megvesse a lábát a szektorban, egy piaci rést célzott meg, amely környezetkímélő megoldást igényel. Ez a gyerekruházat. Egy gyerek ugyanis élete első két évében hét hagyományos ruhaméretet is kinő. Kreációját egyébként az origami inspirálta. A tervező munkáját James Dyson díjjal is elismerték. Yasin jelenleg befektetőkkel tárgyal a tömegszériás gyártás finanszírozásáról. Reményei szerint néhány hónapon belül forgalomba kerülnek a baba- és gyerekruhái.

(WEF)

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo