Ha a gyerekkel együtt nő a ruha, nem kell mindig újat venni

A kisgyerekek akár néhány hét alatt is képesek kinőni ruháikat. És mivel jó pár gyerek van a világon, sok ruhaanyag megy így veszendőbe. Egy fiatal londoni tervező olyan anyagot tervezett, amit három éves koráig hordhatnak a gyerekek, mert velük együtt "nő" a ruha.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Babaruhaként kezdi, de azután egészen három éves koráig elkísérheti életében viselőjét. Ez "a világ legfejlettebb gyerekruhája", állítja a nem éppen szerénynek hangzó ifjú londoni tervező, Ryan Yasin. Akkor jött neki a heuréka-pillanat, amikor unokaöccsének vett egy ruhát, amit ő három hét alatt ki is nőtt. Yasinnál ekkor esett le a tantusz, hogy mekkora erőforrás-pazarlás folyik emiatt, még akkor is, ha a probléma kezelésére azért léteznek használt gyerekruhákat árusító boltok, melyek megvásárolják a kinőtt ruhákat, s sok szülő a neten is értékesíti a már szükségtelenné vált ruhadarabokat.

Fotó: Instagram/Ryan Mario Yasin

Yasin olyan viseletet tervezett, amelynek anyaga rakott, szinte centiméterenként újabb berakás követi egymást. A berakások röviddé teszik a ruhát, s ahogy nő a kisgyerekké nő a baba, a ruha úgy tágul vele, a redők, a pliszék kinyílnak és az öltözet máris hosszabb. Mindennek tetejébe a Yasin által tervezett anyagnak három másik előnye is van még: vízálló, mosógépben is mosható és újrahasznosítható, vagyis biológiailag lebomló.

Az ilyen ruha a fukar szülő álma, no meg a kisebb testvér rémálma, mert így egyhamar nem tudja megörökölni a kinőtt öltözeteket. Yasin szakmájára nézve egyébként repüléstechnológiai mérnök, de a divatipar felé vágyódott inkább. Precíz, mérnöki eszével hamar észrevette, hogy milyen fenntarthatatlan módon működik az ágazat. A fast fashion, vagyis a gyors divat olcsó márkái a túlfogyasztásra buzdítják a vásárlókat. Vedd meg olcsón, aztán a következő szezonban megint vásárolj be alaposan. A ruhák gyártása persze nagy ökológiai lábnyomot hagy maga után, a kelmék megmunkálása és a festés óriási vegyszerhasználattal jár.

Fotó: Instagram/Ryan Mario Yasir

Yasin a slow fashion, a lassú divat képviselőjének tartja magát: vásárolj kevesebbet és maradandóbb darabokat. Ahhoz, hogy megvesse a lábát a szektorban, egy piaci rést célzott meg, amely környezetkímélő megoldást igényel. Ez a gyerekruházat. Egy gyerek ugyanis élete első két évében hét hagyományos ruhaméretet is kinő. Kreációját egyébként az origami inspirálta. A tervező munkáját James Dyson díjjal is elismerték. Yasin jelenleg befektetőkkel tárgyal a tömegszériás gyártás finanszírozásáról. Reményei szerint néhány hónapon belül forgalomba kerülnek a baba- és gyerekruhái.

(WEF)

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo