Érdemes a közösségbe fektetni

Négy kategóriában ismerte el az Effekteam a vállalatok hatékony környezeti és társadalmi befektetési programjait. A díjat a Coca-Cola, az Invitech, az E.ON, és a Tesco kapta.

Az Effekt 2030 díjat azok a változások iránt elkötelezett gazdasági szereplők kaphatják meg, akik a tőkéjüket és más erőforrásaikat olyan projektekbe, termékekbe, szolgáltatásokba vagy vállalkozásokba fektetik be, amelyek pozitív és mérhető hatást fejtenek ki, értéket teremtenek a befektetők és a közösségek számára egyaránt. 

A közösségi befektetések díja azzal a céllal jött létre, hogy bemutassa a vállalatok és innovatív kezdeményezéseik példaértékű programjait, az elismerésükkel hozzájáruljon az üzleti és startup szektor társadalmi szerepvállalásának, fenntarthatósági kezdeményezéseinek erősítéséhez, inspirálja a vállalati döntéshozók ilyen irányú szakmai munkáját és ösztönözze őket személyes szerepvállalásuk növeléséhez. A díj kategóriáit az ENSZ által meghatározott és 2030-ra elérendő Fenntartható Fejlődési Célok alapján alakították ki.

Az értékelés során olyan projektek kerültek kiválasztásra, amelyek mérhető, pozitív társadalmi és környezeti változásokat eredményeznek és összhangban állnak a cég üzleti tevékenységével - mondta dr. Molnár Klára, az Effekteam igazgatója.

A közösségi befektetések díját Esélyteremtő üzlet kategóriában a Tesco-Global Áruházak Zrt., az Élelmiszermentés a Tescónál program kapta. A program keretében a több mint 170 áruház dolgozói naponta összegyűjtik a már nem eladható, de még fogyasztható élelmiszereket a Magyar Élelmiszerbank és partnerszervezetei számára, akik szétosztják a rászorulók között. Eddig 53 millió adag ételnek megfelelő élelmiszert adományoztak. 

A Jövő gazdasága kategóriában az Invitech vehette át a díjat. Okosfalu programjuk az egyedi igényeket figyelembe véve segíti a kistelepülések digitális felzárkózását úgy, hogy teljes körű infrastruktúrát létesít a fejlesztésekhez. A program ezáltal hozzájárul például az oktatás vagy az egészségügy fejlődéséhez, az esélyegyenlőségi programok megvalósításához, az idegenforgalom élénkítéséhez vagy a helyi vállalkozások megerősítéséhez.

Zöld egyensúly kategóriában a zsűri díjazottja az E.ON lett. Az E.ON EnergiaKaland program célja, hogy segítsen a pedagógusoknak az energiatudatosság kialakításában és a gyerekeknek az energiával kapcsolatos tudás bővítésében. 

A Mindenki társadalma kategóriagyőztese a Coca-Cola Magyarország lett. Az #énjövőm programjuk hátrányos helyzetű fiataloknak, kisgyermekes szülőknek és fogyatékkal élőknek nyújt gyakorlati tudást, motivációt ahhoz, hogy visszataláljanak a munka világába. 

A nagyközönség a legtöbb szavazatot a Tesco-Global Áruházak Zrt., Élelmiszermentés a Tescónál programjára adta, így a Közönségdíj is az övék lett. A zsűri idén különdíjat is átadott: az Effekt 2030 Különdíjasa az OTP Bank Nyrt. lett, a mindenki számára egyenlő eséllyel használható infokommunikációs környezet megvalósítását támogató fejlesztéseiért, valamint a szakmai és civil szervezetekkel történő szoros együttműködéséért.  

 

Véleményvezér

A kereszt jelentése a Szabadság-szobor árnyékában

A kereszt jelentése a Szabadság-szobor árnyékában 

Újabb társadalmi vita tört ki, ezúttal a keresztállítás misztériumának kérdésében.
Zseniális kérdést tett fel Hadházy Ákos a kormánynak, behalsz a válaszon

Zseniális kérdést tett fel Hadházy Ákos a kormánynak, behalsz a válaszon 

A kormány kommunikációja kapcsán az ember sokszor nem tudja, sírjon, vagy nevessen.
A nemzetközi térben versenyképtelen hozamvadász oligarchákat hizlal az Orbán-kormány

A nemzetközi térben versenyképtelen hozamvadász oligarchákat hizlal az Orbán-kormány 

Mindig más a hibás itthon a gyenge gazdasági teljesítmény miatt.
Magyar Péter szerint Magyarországon nem háborús veszélyhelyzet van, hanem egészségügyi válsághelyzet

Magyar Péter szerint Magyarországon nem háborús veszélyhelyzet van, hanem egészségügyi válsághelyzet 

Azonnali válságmenedzselés szükséges az egészségügyben.
Deutsch Tamáson köszörüli a nyelvét az ellenzék, tényleg nem túl előnyös kép készült róla

Deutsch Tamáson köszörüli a nyelvét az ellenzék, tényleg nem túl előnyös kép készült róla 

Öreg ember, nem vén ember gondolhatja Deutsch Tamás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo