E.Go Life - az új városi csoda

Az elektromos autó jövője nem a távolsági, hanem a városi közlekedésben van, hirdeti egy német műegyetemi tanár. A német posta több ezer kézbesítő kocsit vásárolt tőle – majd megvette a gyárát. Günter Schuh most elektromos városi kisautót gyárt, amelyhez jövőre 12.000 euróért juthatnak hozzá a németek.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Schuh professzor, a magasan jegyzett Aacheni Műegyetem tanszékvezetője, elveti a szakmában ma még általános véleményt, miszerint az elektromos autók csak akkor terjednek majd el tömegesen, ha azokkal több száz kilométert tehetünk meg egy töltéssel. Schuh szerint az e-autónak elsősorban a városi közlekedésben van helye, mivel ott viszonylag kis távolságokat teszünk meg egy nap alatt, s használatával radikálisan csökkenthetjük a települések légszennyezését.

Ezt igen hatásosan bizonyította is, amikor három éve beruházókkal kifejlesztette a kis, teljesen elektromos meghajtású áruszállítóját, a Streetscootert. A nagy gyártók megfeledkeztek erről a nagy piacról, ezért is óriási siker lett a kocsi: a Deutsche Post több ezret vásárolt, majd úgy döntött, hogy maga gyártja a jól bevált járművet, s megvette a gyárat. Schuh ezután tovább ment a maga útján és munkatársaival E.Go Life néven kifejlesztette ugyancsak teljesen elektromos meghajtású személykocsiját.

E.Go Life

A mindössze 650 kg súlyú kisautóban (rövid utakra) akár négy személy is elfér, az 4.9 mp alatt gyorsul 50 km/órára és a tesztek tanúsága szerint a hivatalosan megadott 140-et ugyan nem, de 115 km-t bizonyosan meg tud tenni egy töltéssel. Csak 3.35 m hosszú, így igen csak könnyű vele parkolni. A kocsira, amelyet sokan második autónak vásárolnak, május óta vesznek fel előjegyzést, azt 2018-ban szállítják ki a vevőknek, az első évben várhatóan 6-7 ezer darabot. A cég postai járműve alapján ez az autó is megbízható minőségűnek igérkezik, s különös vonzereje lehet az ár is: 15.900 euró, amiből a német vevő levonhatja az elektromos kocsikhoz járó 4.000 eurós állami támogatást, azaz átszámítva kb. 3,5 millió forintból jut városi kiskocsihoz. Az E.Go.Live szervizelését a Bosch cég vállalta, ami igen kiterjedt hálózatot jelent.

A balesetek elkerülésében is segít
A Bosch elemzése szerint egyre több olyan új autó van Európában, amely képes önállóan fékezni. Az automatikus vészfékrendszerek nagyarányú elterjedésében komoly szerepet játszik, hogy az autók biztonsági rendszerét értékelő fogyasztóvédelmi szervezet töréstesztjein elérhető ötcsillagos eredményhez már három éve szükséges az ilyen segédrendszer is.
Günter Schuh nyilatkozataiban hangsúlyozta, hogy célja nem “cool” kinézésű, hanem gazdaságos elektromos járművek tervezése és gyártása. Az E.Go Life kifejlesztésére 30 millió eurót fordítottak, míg valamely nagy autógyárnak ez legalább 500 millió eurós beruházást jelentett volna. A professzor vállalkozása 2019-re a VW Golf méreteinek megfelelő elektro-autóval kíván jelentkezni, Moover néven, egy évvel később pedig a Booster nevű kisbusszal. Új üzemüket már építik, két további építését készítik elő, valamennyit Északrajna-Vesztfália tartományban.

(Frankfurter Allgemeine Zeitung, motorsport total.com)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo