A social media az e-kereskedelmi marketing fontos része, a kisvállalkozások számára pedig ROI (megtérülés) szempontjából valószínűleg a leginkább költséghatékony stratégiákat kínálja – írja a Kosárérték. Nemcsak arra érdemes használni ezeket a platformokat, hogy márkánkat egyoldalúan kommunikáljuk, de arra is lehetőséget adnak, hogy potenciális vásárlóinkkal egy olyan közvetlen módon lépjünk kapcsolatba, amire korábban nem volt mód.
A Hootsuite ma a világ legelterjedtebb közösségimédia-automatizáló alkalmazása. Az összes fontosabb platformmal integrálható, tehát Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn, WordPress, Instagram és Youtube profilokat is kezel. Úgy fejlesztették ki, hogy a lehető legegyszerűbb dolgunk legyen, az előre megírt posztok feltölthetők csv-ben, de megírhatjuk a Hootsuite irányítópultjában is közvetlenül.
Úgy működik, mintha egyetlen platformot használnánk, vagyis az összes értesítést, üzenetet, kommentet kezelhetjük, és minden felületünkre egyszerűen tervezhetünk, időzíthetünk, posztolhatunk. Menedzselhetjük csak a saját felületeket és természetesen több ügyfelet is egyszerre. Sőt: a program már arra is képes, hogy a feliratkozott RSS-csatornák alapján ő maga ajánljon megosztásra tartalmat a korábbi megosztások alapján.
A Hootsuite kiváló eszköz, ha sok dolgot kell egyszerre csinálni. Viszont megvan az a hátránya, hogy túl sok funkciója van, így az elején nehéz benne eligazodni, tanulni kell a kezelését.
Buffer
Ez a program pontosan azt a fejfájást képes elmulasztani, amit a Hootsuite okozott: extrém leegyszerűsített kezelőfelületével csakis a lényegre koncentrál. Integrálhatók bele a Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+, Pinterest és Instagram platformok, kezeli a Facebook-csoportokat, és még grafikai eszköz is jár hozzá, amivel könnyedén csinálhatunk szép posztokat.
A Buffer tényleg nagyon felhasználóbarát, szinte nem is kell hozzászokni, már harminc perc használat után szinte profivá válunk. A tartalommegosztás négy módon történhet, a posztok sorba állíthatók, időzíthetők és persze azonnal is publikálhatók az összes hozzárendelt közösségi profilon. Az egyik legjobb funkció kétségkívül a böngészőkiterjesztés és a mobilalkalmazás, amik segítségével bármilyen weben talált tartalom azonnal, gyakorlatilag egyetlen gombnyomással hozzáadható a megosztási sorhoz. Ez a sorbaállítás rendkívül intuitív lehetőség, a posztokat egérmutatóval egyszerűen megragadhatjuk és átdobhatjuk máshová, így megváltoztatva a sorrendet. A posztok eközben bármikor szerkeszthetők maradnak, be lehet állítani a publikálásuk idejét, de a rendszer randomszerű posztolásra is lehetőséget ad. A program egyetlen hátránya, hogy ha nagyon sok tartalmat szeretnénk kezelni vele, kissé sokáig tart majd az időzítésük, de hát valamit valamiért. A legtöbb ember számára valószínűleg sokkal barátságosabb környezetet ad, mint a Hootsuite.
Az ingyenes alapverzió 10 posztot képes időzíteni, 3 profil adható hozzá és csak egy felhasználói fiókot tartalmaz. A következő lépcső havi 15 dollárba kerül, 8 profilt lehet hozzáadni és 100 időzített posztot kezel. A böngészőkiterjesztés és a mobilapplikáció minden plan esetében használható.
Dlvr.itHootsuite
A dlvr.it ingyenes verziója nagyjából csak arra jó, hogy kiismerjük magunkat, hiszen összesen kettő social media felületet kezel, a napi posztok száma pedig háromra van benne korlátozva. A havi 8,29 dollárért kapható Pro már egész használhatónak tűnik, hozzáadható egy második kezelő és 10 platform 50 feedje kezelhető vele. Minden plan kipróbálható hét napig ingyen.
Edgar
Az Edgar egy egyszerűnek nem mondható közösségimarketing-automatizációs eszköz. Azon az elven működik, hogy saját tartalmainkat hozzáadjuk egy tartalomkönyvtárként működő listához, ahonnan aztán a program sorban, meghatározott időközönként megosztja őket, majd mikor a végére ért a sornak, előről kezdi. Tehát a sorbaállítást elegendő egyszer megtenni, ezután végtelen iteráció lehetséges. A könyvtár különböző kategóriákra osztható, a kategóriák pedig különböző közösségimédia-profilokhoz rendelhetők hozzá attól függően, hogy mely témákat mely felületeken szeretnénk megosztani és reciklálni. Természetesen olyan kategória is van, amelybe azokat a tartalmakat tehetjük, amelyeket összesen egyszer akarunk megosztani, az ismétlés nyilván nem kötelező.
Az Edgar Twitter, Facebook és LinkedIn profilokkal képes dolgozni, kezeli a Facebook-csoportokat is, a hírek szerint hamarosan az Instagram is bekerül a szolgáltatási területre. Hozzárendelhető a Bitly webcímrövidítő, és lehetőség van a tartalmakhoz egyedi képeket is rendelni. A tartalomkönyvtár használata opcionális, természetesen egyszerű időzítés is lehetséges, bár ezzel pont a lényege vész el a szolgáltatásnak.
Az Edgar-t – úgy tartják – nagyon nehéz beállítani, sok időt vesz igénybe, mire manuálisan mindent az igényeinkre igazítunk benne. Azonban, ha egyszer túlesünk a hosszadalmas személyre szabáson, többé semmi dolgunk nincs, mindent megold az automatizálás. A program nem nyújt semmilyen analitikai szolgáltatást, az elemzés funkció úgy ahogy van, hiányzik belőle. Ez egy automatizálásra szolgáló eszköz és kész. Ennyit nyújt, ebből viszont a legjobb, ami elérhető. Ennek megfelelően az ára is elég borsos, éves fizetés esetén havi 50 dollár körül van. Ha erre az eszközre van szükséged, megéri.