A céges ajándékkal kifejezzük a hálánkat a partnereknek az éves együttműködésért, és persze azt is üzenjük nekik: jövőre is itt vagyunk. Ez az utolsó lehetőség az évben, hogy hatást gyakoroljunk, nem mindegy tehát, hogy mit is választunk!
Ennek ellenére a cégek többsége úgy tűnik, inkább csak kellemetlen kötelességből ad valamit a partnereknek. Az ötlettelen ajándéknál viszont sokkal jobb, a inkább csatlakozunk a pár éve egyre szélesebb körben hódító szokáshoz: adakozzunk valamilyen jó célra, a partnereinket pedig egy szép üzenetben tájékoztassuk róla, hogy így – ajándékuk feláldozásával – ők is hozzájárultak az adományhoz.
Ez is lehet ötletes
Ha fizikai ajándék mellett döntünk, vegyük tudomásul, hogy a tucat, a gagyi, az, amiről messziről ordít, hogy olcsó, a legcikibb karácsonyi ajándék kategóriába tartozik. Ha szűkös a büdzsénk, nem gond, de inkább valami kreatív, ám költségkímélő megoldásban gondolkozzunk ahelyett, hogy a látványos katalógusokból a legolcsóbb tételt választjuk ki.
Persze a bögre-toll vonalon is lehet nagyot alkotni, ha kifejezetten tudjuk például, hogy a kedvenc ügyfelünk bögremániában él, és valami igen jópofa darabbal lepjük meg. Maradhat a notesz és a naptár is a csomagban, de csak akkor, ha az tényleg használható, tehát nem a cégünk logója uralja az egész tárgyat, mert valószínűleg ilyet nem szívesen használnak majd a partnerek a mindennapokban. Visszafogottan persze utaljon a tárgy a márkánkra, amit olyan ötletekkel is erősíthetünk, mint hogy a naptárba előre beírjuk a tervezett akciónk, vagy a jövő évi partnernapunk dátumát emlékeztetőként.
Azért csak óvatosan a kreativitással! A legbizarrabb céges ajándékok között volt már macskatetem és mumifikált fej is.
Az élmény itt is bejön!
Az ajándéktárgy-forgalmazók szerint még mindig élvonalban jár az ital, ha karácsonyi céges csomagról van szó. A márkás röviditalból, minőségi borból viszont csak akkor lesz személyre szabott ajándék – amilyet a legjobb partnerek érdemelnek –, ha tudjuk, hogy aki kapja, pont azt az adott termelőt, fajtát kedveli, de legalábbis kedveli az italokat. Egyébként megy a többi mellé a polcra, képletesen a cégünkkel együtt. Mi lenne, ha ehelyett sommelier segítségével szerveznénk egy izgalmas kóstolót a kedvenc partnereinknek? Kötetlen beszélgetéssel, irányított, ám érdekes információkban, különleges ízekben nem szűkölködő este keretében. Élmény – ajándékba.
Az élményajándékok között egyre népszerűbbek a főzőkurzusok is. Ha a cég kultúrájához illik ez a fajta lazább együttlét, ilyesmire is invitálhatjuk a partnereket. Kiváló megoldás – egyszerre élmény és egy jó ügy támogatása –, ha valamilyen kulturális programra hívjuk vendégeinket. Egy színházi előadás megvásárlásával az adott művészeket is támogatjuk, a partnereinknek pedig garantáltan emlékezetes estéje lesz. Nem kell mindjárt a Nemzetiben gondolkodnunk, a kisebb, kevésbé ismert előadók kínálatában is biztosan találunk olyat, ami illik a cégünkhöz is.
Ha nem telik rá
Előfordul, hogy szűkös a büdzsé, nem jut remek ajándékra mindenkinek. A pár forintos, egy hét alatt a kukában landoló apróság helyett legyünk kreatívak! A karácsonyi üdvözlet is lehet hatásos, ha szellemesen van megfogalmazva, ha van benne valami plusz a szokásos sallangokon kívül. Ha nem érezzük magunkban elég erősnek az írói, kreatív vénát, kérjünk fel egy profi szövegírót a feladatra. Így a cégprofilhoz passzoló, egyedien megfogalmazott, különleges üdvözlőlapunkkal lehetünk emlékezetesek. Ne feledjük, egy jól választott fotó vagy grafika fokozza a hatást! Mi az e-mailes levelezést pártoljuk jobban, környezetkímélőbb mivolta miatt, plusz ezzel is spórolhatunk picit, hiszen nincs posta és papírköltségünk. Ráadásul az elektronikus küldés még kreatívabb megoldásoknak adhat teret: jöhet a mókás GIF vagy személyes videóüzenet.
Ami még lényeges, hogy bármi mellett is döntünk, időben induljon útnak a csomag, hisz nincs annál kínosabb helyzet, mint a januárban landoló céges ajándék ünnepi fenyővel pompázó képeslap társaságában. Ha nem tudjuk időben eljuttatni a kis figyelmességünket, inkább nevezzük át újévköszöntő ajándéknak! Íme egy újabb tipp, amivel kitűnhetünk: időzítsünk így eleve, az üzenetben pedig koncentráljunk a lezárás helyett az új indulásra!