Mesterséges intelligenciával is keresik a munkaerőt a kkv-k

A jelenlegi munkaerőpiaci helyzet arra kényszeríti a hazai kis-, és középvállalatokat, hogy folyamatosan toborozzanak. A Profession.hu legújabb felmérésében azt vizsgálta meg, hogy mennyi időre van szüksége a cégeknek ahhoz, hogy megtalálják a megfelelő alkalmazottakat.

Annak ellenére, hogy a hazai munkaerőpiaci helyzet folyamatos jelenlétet követel meg, a toborzási piacon a kutatásban résztvevő KKV-k 68 százalékánál nem dolgozik olyan kolléga, akinek dedikáltan a munkaerő kiválasztás a feladata. Azok a cégek, melyek mégis alkalmaznak toborzással foglalkozó munkatársakat, jellemzően 1-2 embert alkalmaznak ebben a pozícióban. Ez a cégek 44 százalékára jellemző.

Kép: Pixabay

Ráadásul ezeknek a toborzóknak olyan piacon kell eredményt felmutatniuk, ahol a pályázók egyre bővülő kínálatból válogathatnak. A tudatosság az elvárásaikon is meglátszik: sokkal több és pontosabb információhoz akarnak jutni mielőtt elköteleződnek. Ez az állítás egyaránt igaz a fehér-, és kékgalléros pályázókra is.

A toborzási időszak alakulása nehezen megjósolható

Abban, hogy mennyi ideig tart megtalálni az ideális jelöltet egy pozícióra, nagy szórás mutatkozik. A megkérdezett cégek szerint pályakezdők esetében 35 napra van szükség ahhoz, hogy betöltsenek egy állást, addig szakértők esetében ez a szám 65 napra, míg vezetők esetében 77 napra kúszik fel.

Fizikai szakmunkást és betanított munkást ennél lényegesen rövidebb idő alatt lehet találni: átlagosan 45 nap szükséges hozzá. Munkáltatói oldalról, a toborzási időszak jövőbeni alakulását illetően igen eltérően nyilatkoztak a megkérdezettek. 55 százalék szerint nem fog csökkeni ez az időszak, míg 28 százalék szerint pályakezdők esetében biztosan lecsökken az ideális jelölt megtalálásra fordított idő.

A fővárosiak biztosak a munkahelyükben
Az elmúlt időszak tendenciáit figyelembe véve, a korábbi évekhez képest már kevésbé fél az átlagos magyar munkavállaló az állásvesztéstől és a munkahelyváltástól, derül ki a BNP Paribas Cardif biztosító és a Medián leg
Sokkal nagyobb az egyetértés abban, hogy biztosabban növekedni fog a toborzásra fordított idő. Szakértők és betanított munkások esetében a válaszadók majdnem fele biztos ebben, míg pályakezdők esetében 13százalék, addig vezetők esetében 29 százalék vélekedik így.

Elgondolkodtató, hogy ugyanez az időszak munkavállalói oldalról sokkal hosszabbnak tűnik. Azok a 18-49 év közötti, tapasztalattal rendelkező pályázók, akik az elmúlt egy évben találtak munkát, átlagosan 60 napra becsülték az álláskeresés időszakát. Az adatokat tovább vizsgálva az derül ki, hogy az új munkahely megtalálása olyan, több tényezős, összetett feladat, melyben a kevesebb tapasztalattal rendelkező jelölteknek átlagosan 5,7 hónapot kell az eredményes álláskeresésre fordítani. Ez a megkérdezettek fele szerint elfogadható időtáv.

A toborzási piacon sikeres cég nem hagyhatja figyelmen kívül ezeket az adatokat. Hosszú távon ugyanis az a cég szerez – akár behozhatatlan versenyelőnyt – amelyik hamarabb találja meg a megfelelő munkaerőt az átalakult piacon. 

 

Véleményvezér

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?
Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo