A Peugeot és Citroen kocsikat gyártó PSA egy éve vette meg az amerikai GM-től az Opelt, illetve a brit Vauxhall márkát, miután mindkét európai autógyártó hosszú évek óta veszteséges volt.
A német Michael Lohscheller, akit a PSA az Opel újjászervezésével bízott meg, költségcsökkentési lépésekkel, köztük leépítéssel, ismét nyereségessé tette a céget és bízik annak jövőjében.
Megállapodás született a szakszervezetekkel arról, hogy a vállalat 3.700 dolgozója távozik önkéntesen, jelentős, 150.000 eurós végkielégítéssel.
Míg az Opel 2010-ben az európai piac 11 százalékát birtokolta, most csak fele annyit. Az eladásokat jelentős árengedményekkel sikerült növelni, de bíznak abban, hogy a jövőre megjelenő új, a Peugeot 208-zal azonos Corsa tovább javítja a mérleget. 2020-ban négy villany-autót kínálnak majd, köztük az E-Corsát is, míg 2024-re a konszern minden autójának lesz elektromos változata.
Az igazgató elismerte, hogy az Opel új típusai a PSA platformjain, a francia cég motorjaival, sebességváltóival készülnek, de a futóművek, az elektromos felszerelés, az ülések továbbra is azt a német minőséget őrzik, amellyel most is hirdetik az Opelt.
A 2024-ig végbemenő egységesítés keretében a szentgotthárdi gyár is a PSA-konszern mindenfajta motorját gyártja majd, nem csak az Opelekét, mint eddig. A Opel rüsselsheimi fejlesztő-központjában 2023-ig biztosították a munkahelyeket és dolgoznak azon, milyen megbízásokkal tudják pótolni a korábbi, kiesett GM-fejlesztéseket.
(Forrás: Frankfurter Rundschau)