Luxusmárka koppintja a szegények ruháját

Vannak olyan divattermékek, amelyek kifejezetten valamilyen társadalmi probléma megoldását célozzák, mások inkább csak a profitot. De a felelős tervezők ötleteire olykor ők is vevők, talán túlságosan is.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagyon eredeti dizájnnak tűnik az Acne divatmárka Oline fantázianevű,  gladiátor stílusú szandálja, de valójában valaki már kitalálta a tervezőik előtt ezt a formát, és nem egy másik luxusmárkáról van szó.

Kép: Instagram/theshoethatgrows

A Vice magazin fedezte fel, hogy a lábbeli gyanúsan emlékeztet a The Shoe That Grows cipőire. A nonprofit szervezet egy olyan antibakteriális, szintetikus anyagból készült szandált gyárt, ami akár öt méretet is képes nőni viselőjével együtt, így nem kell mindig új belőle, ha nő a gyerek lába. A szervezet az elmúlt években több ezer pár gyerekcipőt adományozott a fejlődő országoknak, de bárki vehet belőle, ha támogatni szeretnék a céljaikat.

Egy pár 50 dollárba kerül, amiből két pár adomány cipő jön ki. Az Acne kísértetiesen hasonló szandáljának ára 500 dollártól indul. A cég egyébként az eset után úgy nyilatkozott, a hasonlóság nem szándékos, de a további vizsgálatokig nem árusítják a saját verziójukat.

Koppintás: a legnagyobbak sem hagyják ki
A divattervezésben homályos a szerzői jog fogalma, amiből számos bonyodalom – per és kártérítés – származik. Másolják egymást a sztártervezők, a másod-, harmadvonalbeli márkák pedig ontják a nagyok által ihletett konfekciót. A hamisítás is virágzó iparág. A gagyi Chanel- és LV-táskákat vagy a márkásnak látszó parfümöket főleg a harmadik világban állítják elő. Itt olvashat erről bővebben.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo