Luxusmárka koppintja a szegények ruháját

Vannak olyan divattermékek, amelyek kifejezetten valamilyen társadalmi probléma megoldását célozzák, mások inkább csak a profitot. De a felelős tervezők ötleteire olykor ők is vevők, talán túlságosan is.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagyon eredeti dizájnnak tűnik az Acne divatmárka Oline fantázianevű,  gladiátor stílusú szandálja, de valójában valaki már kitalálta a tervezőik előtt ezt a formát, és nem egy másik luxusmárkáról van szó.

Kép: Instagram/theshoethatgrows

A Vice magazin fedezte fel, hogy a lábbeli gyanúsan emlékeztet a The Shoe That Grows cipőire. A nonprofit szervezet egy olyan antibakteriális, szintetikus anyagból készült szandált gyárt, ami akár öt méretet is képes nőni viselőjével együtt, így nem kell mindig új belőle, ha nő a gyerek lába. A szervezet az elmúlt években több ezer pár gyerekcipőt adományozott a fejlődő országoknak, de bárki vehet belőle, ha támogatni szeretnék a céljaikat.

Egy pár 50 dollárba kerül, amiből két pár adomány cipő jön ki. Az Acne kísértetiesen hasonló szandáljának ára 500 dollártól indul. A cég egyébként az eset után úgy nyilatkozott, a hasonlóság nem szándékos, de a további vizsgálatokig nem árusítják a saját verziójukat.

Koppintás: a legnagyobbak sem hagyják ki
A divattervezésben homályos a szerzői jog fogalma, amiből számos bonyodalom – per és kártérítés – származik. Másolják egymást a sztártervezők, a másod-, harmadvonalbeli márkák pedig ontják a nagyok által ihletett konfekciót. A hamisítás is virágzó iparág. A gagyi Chanel- és LV-táskákat vagy a márkásnak látszó parfümöket főleg a harmadik világban állítják elő. Itt olvashat erről bővebben.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo