Kispórolják a mentőcsónakot is az óceánjárókról

A nagy személyhajózási társaságok nem törődnek sem a biztonsággal, a környezet védelmével, sem a hajók személyzetével, fő céljuk a haszon maximalizálása, állítja egy volt kapitány.

A német Wolfgang Gregor világjáró turistahajók kapitányként szerezte lesújtó tapasztalat s azokat most a Der Spiegel magazinnal osztotta meg. Mint hangsúlyozza, a profiit-hajsza azért elvetendő, mert az utasokat, a hajók személyzetét veszélyezteti.

Kép: PP

A legújabb példa, hogy nagy hajógyárak, mint a német Meyer-Werft, immár mentőcsónakok nélkül tervezik az óriás hajókat, azokon csak felfújható „mentő-szigetek” lesznek. Ez a takarékossági intézkedés veszélyezteti a biztonságot, hiszen a valahol a hajón elraktározott „szigetekkel” nem lehet a mentést gyakorolni.

A lépésnek az a háttere, hogy minél kevesebb mentőcsónakot kell elhelyezni a hajó oldalán, annál több ablakos kabint lehet eladni.
A szakember élesen bírálja azt a gyakorlatot is, hogy a hajóutak viszonylag alacsony árai mögött a személyzet, elsősorban az alacsonyabb rendű munkát végzők kizsákmányolása rejlik, Azok többsége a harmadik világ országaiból jön, a hét hét napján dolgozik 12 órás műszakokban, olyan alacsony bérért, amit német munkavállaló nem fogadna el. Erről sok utas nem tud, mert a média is segít elkendőzni a valóságot. Azért is lehet ilyen a helyzet, mert
a nagy hajókat gyakran olyan országokban regisztrálják, mint a Bahama szigetek vagy Panama és azok nem érdekeltek a megfelelő jogi szabályozásban, beleértve méltányos adók kivetését.
A globálisan működő hajózási társaságok nyereségét meg kellene csapolni, drasztikusan fel kellene emelni az európai kikötőkben a díjakat, amint arra Amszterdam már példát adott. Egyúttal kötelezni kellene a cégeket környezetvédelmi rendszabályokra, a kikötőben például a hálózati áram használatára, valamint alternatív erőforrások bevezetésére.

Aggasztó az utasok biztonságának helyzete más szempontból is. A nagy hajókon nincsenek rendőrök, nincs lehetőség bűnügyek kivizsgálására. A biztonsági személyzetnek nincsenek hatósági jogai és nyilvánvaló, hogy kérdéses ügyekben munkadójuk érdekeit védik. Ha tehát valaki a hajón bűncselekmény áldozata lesz, magára marad. Ám aligha van esélye, ha nem volt helyszíni szemle, nem rögzítettek bizonyítékokat és a legközelebbi kikötő egy arab sejkség...

A társaságok általában öngyilkosságként jelölik meg, ha valaki eltűnik: nyilván a tengerbe ugrott és életét vesztette. Holott lehetséges, hogy a hiányos biztonsági intézkedések állnak a tragédia mögött – vagy éppen bűncselekmény. A társaságok azonban el akarják kerülni, hogy az ilyen hírek ártsanak hírnevüknek – és hogy kártérítési igényekkel kelljen szembesülniük.

Egyre több a gázzal hajtott óriás utasszállító
Teret kap a környezetvédelem a tengerhajózásban is: cseppfolyósított gáz hajt majd egyre több óriás személyszállítót.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo