Két napig Siófok volt a marketing magyar fővárosa

Csordultig teli ház és mindent elsöprő lelkesedés a közösségi médiában. Minden jel arra utal, hogy Siófokon szeptember 20–21-én világszínvonalú marketingkonferencia zajlott le: a Content Plage.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Már az érkezésnél egyértelművé tette a Kreatív Kontroll, hogy a Plage mindenben más, mint amit a magyar konferenciákhoz szokott közönség eddig megszokhatott: pálmafák fogadták a résztvevőket, lágyan csobogott a medence az első emeleten, a névre szóló badge-en rajta van a 2 napos program. A hotelszobában fogadócsomag vár mindenkit benne többek közt logózott almával, ajándék Kontent tartalommarketing-magazinnal, sajátmárkás energiaitallal.

Az első napon 8 előadást a copywritingnak szenteltek. Még delet sem ütött az óra, Berze Márton máris bemutatta hogyan fest ma egy hatékony salesoldal (fontos trend például az, hogy egy salesoldal önmagában értéket adhat a vevőknek), Benyó Dániel pedig alkalmazott marketingpszichológiai példákat hozott arról, hogyan írhatunk buyer personák szerint salesszöveget. A harmadik előadó 5 év termését mutatta meg: fölépítettek egy „internetet az internetben”, hogy az oldalhálózatukkal csökkentsék a Facebook- és Google-függőségüket.

Ebéd után Rebecca Lieb kutatása debütált. A tartalommarketingre specializálódott kutató most azt vizsgálta, hogy milyen az a kontent, amely „megírja önmagát” és hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia többek közt a marketinget is.

Vavrek Balázs azonnal használható sales-szövegírási vázlatokat adott a közönségnek és a Kreatív Kontroll által 2018-ban feladott 1715 Facebook-hirdetéséből csemegézte ki a legsikeresebbeket. (Itt találja Balázs kurzusát a Piac & Profit Online Akadémián!) Az első napot Sipos Zoltán zárta: az egyik kulcsgondolata az, hogy a tartalomkészítési korból átlépünk a tartalomterjesztési korba. Egyetlen marketing van, minden más pedig mixkérdés, így a fókusznak nem a chatboton, az influencermarketingen vagy az aktuális trenden kell lennie, hanem a megoldásfejlesztésen, illetve a felhasználói tartalom generálásán. Ez utóbbira azért van szükség, mert a mai tartalomigény már nem fenntartható: erőforrásban a legnagyobb cégek is küszködnek, a reklámok és tartalmak pedig bizalmi deficittel kénytelenek dolgozni, a jövőben így a felhasználói tartalom lesz egyre több kampány központi eleme, amely mindkét problémát megoldja.

Puzsér kontra Sipos

A második nap még nagyobb marketingtűzijátékot tartogatott, amelynek mind a nyolc előadása a tartalommarketingről szólt, többek között olyan gyöngyszemekkel, mint a Puzsér–Sipos vita arról, hogy a reklám jó-e. A visszajelzések alapján a Content Plage új minőséget teremtett a hazai marketingkonferenciák között (beszédes például, hogy eddig minden résztvevő jelezte, hogy jövőre is jön, pár óra alatt már 125-en jeleztek vissza a 2019-es eseményre).

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo