Jön a fizetős YouTube

Bár a YouTube lehetővé teszi, hogy a felhasználók pénzt keressenek a videójukon futó reklámokkal, ebből aligha lehet meggazdagodni. Most előfizetős csatornákat indítanak, írja a Bitport.

A YouTube bejelentette, hogy a legalább 100 ezer követővel rendelkező felhasználók a jövőben előfizetéses rajongói klubot indíthatnak. Ez a jelenlegi modellen, vagyis a hirdetési bevételek töredékes visszaosztásán túl is bevételi forrásokat teremtene a csatornák tulajdonosainak.

A "channel membership" nevű opció havi 5 dollárjába kerülne a feliratkozóknak, és tulajdonképpen annak a szponzorációs lehetőségnek az általános kiterjesztése lenne, amely már most is működik a feltöltők egy meghatározott csoportjánál. Az előfizetők exkluzív tartalmakat kaphatnak, az 5 dollárból másfelet pedig a YouTube magának tart meg.

A videómegosztó ráveti magát a kapcsolódó termékek árusítására (merchandise) is: ilyesmivel (külső webshopokon) már most is próbálkozik néhány YouTube-csatorna gazdája, a jövőben azonban közvetlenül a platformon keresztül árulhatják majd a portékát. Ehhez 10 ezer követő is elég, első körben pedig egy húszas listáról válogathatják össze, hogy a szolgáltató a Teespring közreműködésével milyen kütyüket logózzon fel nekik, és tegyen elérhetővé az oldalain.

P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing
A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.
Lesz helye a mellékesnek

A szponzorációs modell tapasztalatai a YouTube szerint igen pozitívak, a tartalom-előállítók között volt, aki megtöbbszörözte vele az addigi keresetét. A bejegyzés egyébként kiemeli, hogy a YouTube-on a tartalom-előállítók világszerte üzletet építhetnek maguknak, részesülve a platform hirdetési bevételeiből, és gyorsan növekszik az öt vagy hat számjegyű éves bevételt húzó videofeltöltők száma.

A Forbes 2017-es statisztikája szerint a legtöbb bevétellel rendelkező youtuberek tízes listájára csak nyolc számjegyű éves keresettel lehetett felkerülni. A Re:Create adatai szerint 1,8 millió amerikai videós több mint 3,2 milliárd dollárt szedett össze a Google videós szolgáltatásából, vagyis a YouTube fölénye a teljes forgalmat tekintve elég egyértelmű a többi csatornához képest.

Más kérdés, hogy valódi pénzt csak a legszűkebb elit keres a YouTube-on: az Information is Beautiful egyik tavalyi infografikája alapján 2,2 millió videomegtekintés átlagosan 1472 dollárt fialt, a The Trichordist pedig az idén tette közzé, hogy a feltöltők minden stream után 0,074 dollárcentre számíthatnak. Más források más adatokat közölnek, és rengeteg személyes beszámolót lehet olvasni megint más eredményekkel, úgyhogy teljesen biztosnak csak a kiegyenlítetlenségre tekinthetjük.

Egy év eleji, offenburgi egyetemi kutatás szerint a 96,5 százaléka keres kevesebbet a videóival, mint amennyiből átléphetné az Egyesült Államokban meghatározott 12 140 dolláros szegénységi küszöböt, de a csatornák legnagyobb nézettséggel rendelkező, legfelső 3 százaléka is átlagosan 16 800 dollárt hoz évente. A YouTube saját közlése szerint ezer megtekintés után 3 dollár pottyan le a videósoknak; az Amerikai Hanglemezgyártók Szövetsége szerint jó esetben is csak másfél dollárról lehet szó.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo