Így regisztráld vállalkozásod a Google Térképre ingyenesen

2019. július 11. csütörtök - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Egy vállalkozás Google Térképre történő regisztrációjával megjelenik a helyi keresést célzó találati listákban, lehetővé téve, hogy az érdeklődők akár azonnali útvonal tervezéssel eljuthassanak a céghez. Cikkünkben a Google My Business regisztrációt mutatjuk be.

A Google 2019-es statisztikái szerint a keresések 46%-a helyi információkra történik. A helyi információ azt jelenti, hogy aktuális tartózkodási helyünk közelében található üzletet, terméket vagy szolgáltatást keresünk.

Azoknál a kereséseknél, ahol a Google szerint vélhetően helyi információk után érdeklődünk, a találatok között feltűnik a Google Térkép, megjelölve a keresési feltételeinknek megfelelő találatokat, ahonnan aztán akár útvonalat is tervezhetünk a kiszemelt helyhez.

A Usernet blogjának bejegyzésében azt mutatjuk be, hogyan lehet egy vállalkozást a Google Térképen regisztrálni.

Google My Business (GMB) a neve annak az ingyenes szolgáltatásnak, amely lehetőséget biztosít a vállalkozások számára, hogy felkerüljenek a Google Maps-re és ezzel a helyi keresések során is megjelenjenek a találati listákban. A Google My Business ezen felül felületet biztosít ahhoz, hogy a vállalkozás nevét, nyitvatartását, fotóit valamint ügyfél véleményeit is a megjelenítsük.02

Mi alapján dönti el a Google, hogy egy adott keresésre megjeleníti-e vállalkozásom a térképen?

Alapvetően három szempont alapján dönti el a Google, hogy egy keresésnél kik jelennek meg a térképes találatok között:

Relevancia – a cégadatok illetve a weboldalon található információk mennyire relevánsak a keresett kifejezéssel

Távolság – a cég milyen távolságra van a keresés helyétől. (A Google-nak nincs szüksége GPS-re ahhoz, hogy akár egy irodai asztali gépnek is viszonylag pontosan meghatározza a tartózkodási helyét.)

Ismertség – a Google több különböző forrásból származó értékelést (Google Cégem, Facebook, Tripadvisor … stb.) használ fel a cég ismertségének meghatározásához

Hogyan tudok a Google My Business-be regisztrálni?

  1. Első körben rá kell keresni a cégre és megnézni, hogy nincs-e GMB regisztrációja. Ha van és nincs a kezelése saját tulajdonban, akkor ezen a címen https://support.google.com/business/answer/2911778 pontosan leírják, hogyan lehet kezdeményezni a szerkesztés átvételét.
  2. Ha a vállalkozás még nem rendelkezik GMB regisztrációval, akkor ezen a címen https://www.google.com/business a jobb felső sarokban be kell lépni egy Google Fiók (Google Account) használatával.
  3. A belépés után a Google a vállalkozás neve után érdeklődik. Ha a név még nem létezik a Google rendszerében, akkor a regisztrációs folyamat végig visz a legfontosabb információk megadásán.
  4. Ezt követően az alábbi képen látható felületen van lehetőség a korábban megadott adatok módosítására, illetve frissítésére.03-3

Tippek a Google My Business profil optimalizálásához

A Google Posts olyan mini hirdetések vagy mini bejegyzések, amelyek megjelennek a cégadatok alatt. Segítségükkel eseményekre, akciókra, blog bejegyzésekre, új termékekre hívhatjuk fel a figyelmet. Célszerű rendszeresen feltenni valami újdonságot ide.

A bal oldali menü Messaging segítségével az érdeklődők text üzenetet küldhetnek egy itt megadott telefonszámra. Ez a szolgáltatás egyelőre csak a mobil web használók számára érhető el, de mindenképpen hasznos.

A statisztikák szerint a Google My Business profilba feltöltött képeket a látogatók nagy százaléka megnézi. Éppen ezért érdemes olyan képekkel feltölteni, amely a cégről, a helyszínről, az irodáról szolgáltat információkat.

A látogatók 97%-a olvassa el az értékeléseket, mikor egy cég szolgáltatásai vagy termékei iránt érdeklődik. A pozitív értékelések a látogatók 73%-nak segít az elköteleződés kiépítésében. Az értékelésekben rejlő potenciál kihasználásához javasolt a friss ügyfeleket megkérni arra, hogy írjanak pár soros szöveges véleményt a cégről, mert ezt a látogatók nagyra értékelik majd.

A cég bemutatkozó információk megfelelő kitöltéséhez érdemes elolvasni a Google erről szóló leírását: https://support.google.com/business/answer/3039617?hl=en#description

Ha hiányzik a leírás, akkor mindenképpen érdemes pótolni. Maximum 750 karakterből állhat a leírás, amelynek első 250 karaktere fog megjelenni az adatlapon.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek