Minden munka és projekt alapja egy jó terv. Egy biztosan felépített alappal a munka is zökkenőmentes, és a végeredmény is magáért fog beszélni. Nem lesznek félreértések. Íme, néhány tanács, melyek abban segítenek, hogy mit várhatsz el már a munka elején, amikor megalapozhatod a profi munkaelvárásodat és végül megbecsült „MEGRENDELŐNEK” érezheted magad.
Kérj ütős moodboardot!
Egy adott projekttel kapcsolatban, a jó grafikusok ötletelnek. Meg akarják érteni a megbízó cég feladatait, tevékenységeit. A moodboard nem más, mint vizuális összefoglalója az ötleteinknek, melyek egy adott projekttel kapcsolatosan eszünkbe jutnak.
Mik szerepelhetnek egy jól felépített moodboardon? Szerepelhetnek inspiráló képek, illusztrációk, fontok, mondatok, színek, színpaletták, mintázatok, textúrák, stb. Gyakorlatilag egy előzetes terv bemutató, és nevéhez híven, prezentálja azt a hangulatot, amit a grafikus kommunikálni szeretne az adott projekttel. (Itt olvashatsz arról, milyen trendek várhatók a grafikai stílusok világában az idén és jövőre!)
Az alábbi videó pedig arra is világít rá, hogy milyen fontos, hogy az elképzeléseink világosak és egyértelműek legyenek!
Várd el a részleteket is!Visszajelzés!
Mivel Te vagy az ügyfél és nem vagy jelen a tervezési fázisban, ezért az adott munka legújabb változatairól kapott visszajelzéseket joggal elvárhatod. Ne Neked kelljen folyamatosan telefonálnod, hogy az adott projekt milyen státuszban van. Ezek függvényében, ezek mentén dolgozhat tovább a munkán a grafikusod. Ezen a ponton jellemző az adott munka sokszori oda-vissza küldözgetése, folyamatos módosítása, újratervezése, az állandó levélváltás/kommunikáció. Ez mindkét fél számára egy igen nehéz, frusztráló szakasza a közös együttműködésnek.
Egy jó kreatív grafikai stúdiónak ügyelnie kell arra, hogy ebben a szakaszban ne alakuljon ki konfliktus, amely a munka rovására menne, nehezítené a további egyeztetéseket, kommunikációt. Ezért talán a munkakapcsolat legfontosabb része, hogy megfelelően és időben kommunikáljon Veled. Ha ezt nem teszi, akkor nem jól választottál.
Jövő héten újra jelentkezem…
Szerző:
Kocsis Zoltán
Kreatív Ügynökségi igazgató