Hány domain nevet használjunk?

2019. július 22. hétfő - 07:30 / piacesprofit.hu
  •    

Ha céges weboldalt tervezünk, elég regisztrálni a legjobbnak vélt domain nevet? Vagy érdemes többet is választani és egyidejűleg használni őket? Szakértőnk megválaszolja ezeket a kérdéseket!

Manapság domain regisztrációra egyre több embernek lehet szüksége, céges honlap, blog vagy személyes oldal készítése céljából, de egyáltalán nem mindegy, hogy milyen célra milyen nevet használunk.

Milyen a jó domain?

Nehéz lenne pontosan meghatározni, hogy kinek milyen a jó domain név, de van pár kritérium, melyeket betartva közelebb kerülhetünk hozzá. Ilyen tényező lehet a megjegyezhetőség, az egyediség vagy a figyelemfelkeltés.

Korábbi cikkünkben részleteztük, hogy mire figyeljünk.

Azonban ha megtaláltuk a számunkra megfelelő domain nevet, akkor mégis miért lehet szükségünk több domainre? Megmutatjuk!

Kép: Pixabay

Kép: Pixabay

Több domain használata

Számos olyan ok lehet, amelyek miatt nem árt, ha több domain nevet is bejegyzünk akár jelenlegi használatra, akár későbbi alkalmazás céljából.

  • Márka és kulcsszó

Dönthetünk amellett, hogy egy tevékenységi körünkre utaló, kulcsszavas domaint regisztrálunk, vagy pedig a cégünk/ márkánk nevét választjuk domain névként. Sőt nem is feltétlen kell döntést hozni, hiszen lefoglalhatjuk akár mindkettőt.

A márkanév szükségességét bizonyára nem kell taglalni. A kulcsszavas domain pedig amellett, hogy a kezdeti időszakban –amíg a brand kevésbé elterjedt– sokkal inkább megjegyezhető, a keresőkben is előkelőbb helyet foglalhat el.

  • Versenytársak kiszorítása

Érdemes a tevékenységi körünkhöz kapcsolódó és cégnevünket tartalmazó több domain nevet is lefoglalni, ráadásul különböző végződésekkel egyaránt. Inkább legyenek a mi tulajdonunkban, minthogy a versenytársak regisztrálják be ezeket a domaineket és a saját oldalukra irányítsák az eredetileg minket kereső közönséget.

  • Félreértés

Gyakran előfordul bárkivel hogy félrehall, vagy elgépel valamit. Ugyanez megtörténhet a domain nevekkel is. Félreértjük a rádióban vagy ismerősöktől hallott nevet, főleg ha az egy idegen szó és nem tudjuk mit jelenthet, vagy előfordul az is, hogy mást írunk a keresőbe, mint amit valóban szeretnénk. Ilyenkor végül megtalálhatjuk a keresett oldalt, de az is lehet, hogy egy teljesen másik weblapra tévedünk.

Természetesen nem szeretnénk, hogy ilyen emberi hibák miatt egy érdeklődő a konkurencia oldalára bukkanjon, éppen ezért lehet hasznos az elgépelésből származó domain verziók bejegyzése is. A Google Search Console segíthet ebben, hiszen megmutatja, milyen keresési kifejezések mutatkoznak.

A módszer fontosságát alátámasztja, hogy a googel.com és a gooogle.com domain név egyaránt a Google tulajdonában van, hasonló verziókkal együtt, ugyanilyen megfontolásokból.

  • Promóciós célok

Továbbá marketing célokra is jól hasznosítható egy-egy domain név. Amennyiben promóciót szervezünk, érdemesebb külön domain néven meghirdetni az akciót és egy landing oldalt létrehozni, ahol eleve a részleteket találják az érdeklődők, mintsem a cég honlapjának főoldalára irányítani őket, ahonnan tovább kell kattintaniuk a releváns információkért.

Az önálló domain nevet ráadásul könnyebb megjegyezni és reklámozni, mint egy aloldalt. Példának okáért használjuk a www.promocio.hu honlapot a www.ceghonlapja.hu/promocio helyett! Nagyobb forgalmat eredményezhet és új termék esetén a márkaépítést is szolgálja.

Átirányítások

A lefoglalt domain neveket célszerű átirányítani a weboldalunkra. Mégis hogyan lehetséges ez?

Lehetőség van domain átirányításokat beállítani a választott domain

Miért használjunk céges e-mail címet?
Miért kell külön címet használnunk a céges levelekhez? Egyáltalán milyenek legyenek ezek az e-mail címek, hogyan kezeljük őket? Szakértőnk válaszol.

regisztrátornál. Ehhez arra van szükség, hogy mindkét –adott esetben több, a lényeg, hogy az összes– domain név a mi tulajdonunkban legyen. Ezután el kell dönteni, hogy melyik névről melyikre szeretnénk átirányítani az oda érkező látogatókat, azaz az útvonalat kell meghatározni, amit természetesen a későbbiekben módosíthatunk is.

Ugyanígy például Facebook oldalra, vagy YouTube csatornára is irányíthatjuk a domainre érkező forgalmat. Ez különösen abban az esetben lehet hasznos, mikor még nincs kész a céges weboldalunk, de a domain(eke)t már idejében lefoglaljuk. Nem szeretnénk, hogy az oda érkező látogatók egy üres lapot találjanak, hanem valós tartalmat kapjanak, például a közösségi média oldalainkon keresztül.

Amennyiben az olvasottak alapján meg szeretné változtatni a domain stratégiáját, foglalja le a hiányzó neveket minél előbb, nehogy a konkurencia gyorsabb legyen!

Szerző:

Csapó Gergely

Rackhost Zrt. alapítója és vezérigazgatója

Feliratkozom a(z) Info & tech téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek