Gyökeresen új Facebook a láthatáron

2019. május 02. csütörtök - 14:19 / piacesprofit.hu
  •    

A Facebook fejlesztői konferenciájának első napján ismét rengeteg újdonságot jelentett be a Facebook. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő összegyűjtötte a legfontosabbakat egy felsorolás erejéig.

A jövő a privát közösségi platformoké

Ez az új jelszó, és ennek mentén alakulnak át a különböző felületek, és változik a fontossági sorrend. A fő helyen a Facebook helyett a Messenger van, ami egyrészt azért került fókuszba, mert ez a személyes élménymegosztásról szól, de az át pozicionálásnak valószínűleg politikai oka is van. A Messengert, mint márkát kevésbé rázták meg az elmúlt évek botrányai, az, hogy a Facebook, mint platform háttérbe kerül, jót tehet az egész cég megítélésének – vélekedett Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

De jön fel a többi felület is, hiszen felhasználói számban és funkciókban is jelentős az, ami még a cég kezében van. Ráadásul nem csak az Instagramra és a Whatsappra kell gondolni, hanem itt van még a kiterjesztett valóság platform a Spark AR is, amit az elmúlt évben több, mint 1 milliárd ember használt, plusz ott vannak az olyan eszközök is, mint az Oculus vagy a Portal.

„Összességében a Facebook a legnagyobb, de amennyire eltolják a súlyozást, nem csodálkoznék, ha hamarosan a céget is átneveznék, hogy ezzel is bizonyítsák, mennyire új útra léptek” – írta Lévai Richárd.

facebook

Kép: Pixabay

Messenger

  • Új app érkezik, ami 20 százaléka mostani méretnek. Így gyorsabb lesz a rendszer és jobb élményt ad.
  • Asztali alkalmazást kapunk, amiben nem csak üzenni, videócsetelni is lehet majd.
  • Megjelenik egy Közeli barátok fül, ahol a számunkra legfontosabb emberek megosztásait, sztorijait fogjuk tudni megnézni.
  • A cégek új eszközöket kapnak, például időpont-egyeztető és érdeklődő-gyűjtő sablonokat, amik a mostani Lead hirdetéshez fognak hasonlítani, de beszélgetős formában fognak működni.
Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra
Az Instagramnak egyre fontosabb szerepe lesz az e-kereskedelemben, legalább is a Facebook szándékai szerint. Ez kiderült korábban Mark Zuckerberg bejelentéséből is, akkor is, amikor bevezették a Checkout funkciót, most pedig további érdekességekkel gazdagodott a kép.

Whatsapp

  • Megjelenik a termékkatalógus, amivel könnyebben fognak tudni értékesíteni a cégek a felületen.
  • A jelenleg Indiában használt fizetési megoldásokat több ország is megkapja.

Facebook

  • Új designt kap az app. Ez is fehér lesz, plusz új logót is használhatunk. Ezt már mostantól megjelenik a felhasználóknak, az asztali arculat frissülésre pár hónapot még várni kell.
  • A csoportok és az események kerülnek fókuszba a platformon.
  • A csoportok típusoktól függően egyedi funkciókat kapnak. Például az egészséggel foglalkozó csoportoknál az admin írhat mások nevében, hogy könnyebben tudjanak segítséget kapni a rászorulók. Az adásvételi csoportokban live funkció segíti majd a termékek bemutatását, a szakmai csoportok álláshirdetés sablont kapnak.
  • A csoportok a teljes platformon felfedezhetők lesznek. Például ha valaki néz egy videót Watch-on, akkor a rendszer fel fog ajánlani az adott témához kapcsolódó csoportokat.
Tiltott, tűrt, támogatott: itt vannak az új Facebook-szabályok
Eltávolítás, csökkentés és informálás – ezekkel a lépésekkel igyekszik kezelni a Facebook a platformjain a problémás tartalmakat. Ez érinti többek között a feedeket, a csoportokat és az Instagramot is – figyelmeztet Lévai Richárd Facebook-marketingszakértő.

Instagram

  • Igyekeznek csökkenteni a követőszámok fontosságát, kevésbé kiemelten fognak ezek az információk megjelenni a profilokon.
  • A feedben megosztott tartalmaknál tesztelik a like-ok elrejtését.
  • Új kamerát kap az app, amivel könnyebben lehet vizuális tartalom nélküli posztokat létrehozni (pl. szöveg vagy hang alapút)
  • Az online zaklatás elleni harc élére akar állni a platform, ehhez adnak támogatást a felhasználóknak.
  • Sztorikban meg fognak jelenni az adománygyűjtő matricák (sajnos csak USa-ban egyelőre).
  • Lehetőség lesz influencerek által megosztott linkeken keresztül vásárolni a platformon.

AR/VR

  • A Portal (képernyővel kiegészített okoshangszóró) ősztől több országban is elérhető lesz.
  • A Portal kiegészül olyan megoldásokkal, amivel az okosotthonokat lehet vezérelni, vagy például amivel születésnapokról értesülhetünk.
  • Szintén ehhez az eszközhöz jelenik meg egy külön app, amivel ki tudjuk válogatni, milyen képek jelenjenek meg rajta.
  • A portal Messenger mellett Whatsapp videóchateket is képes lesz kezelni.
  • Megjelenik a Spark AR fejlesztő eszköz windows-os verziója, nyártól pedig minden fejlesztő használja a rendszer Instagramon is.
  • Már előrendelhetőek az Oculus Rift S és az Oculus Quest, a Facebook legújabb virtuális valóság eszközei.
  • Elindították az Oculus for Business programot, amivel a cégeket próbálják segíteni abban, hogyan használhatók ezek az eszközök üzleti környezetben.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek